Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

Miss H: Låter ungefär som den hemska natt vi hade här. Fast orsaken till detta berodde till stor del på att vi försöker sluta med Williams natt-välling. Har minskat ner lite på mängden nu det sista, men detta var första natten som han inte skulle få den alls. Fy skrutt vad sur och grinig han var. Nappen slängde han iväg tvärs över hela rummet flera gånger. Han väckte sin storebror med sitt vrålande. Och att få vatten istället för vällingen var inte poppis alls.

Var bra nära att ge upp och gå och blanda till den där vällingflaskan. Hade ju varit enkelt och då hade han förmodligen snabbt somnat om.

Äter era barn på natten?

• lille08

Åh vilken bra natt vi har haft! William somnade före åtta igår kväll och sov sen hela natten till ca 6:30! Trodde han skulle böka och stöka och vara arg över vällingen även i natt. Men han var väl helt slut efter natten innan kan jag tro.

• lille08

MissH: Det är BRA att han kryper! Förmodligen kommer han snart börja gå ändå eftersom han var på gång att börja. Men det där med att krypa som sagt... det är bra för motoriken om de lär sig att krypa... just den där korsrörelsen är det som är viktig vet jag...

• lille08

Här har vi haft ännu en bra natt... förutom att det blev morgon i tidigaste laget! Vid 5:20 tyckte William att det var färdigsovet. Men annars har han sovit bra i natt. Skönt!

• lille08

Fy vilken bajsmorgon! W vaknade kl 6 och fyllde hela blöjan - och sin säng (inkl gosedjur + filtar som låg där). Så det var bara att ta in honom i duschen och sen sätta igång tvättmaskinen.

Igår var han däremot hård i magen, så han kämpade och kämpade och ut kom bara en "kaninplutt". Så han fick lite katrinplommon och dessvärre så fick han förmodligen magknip av det för på kvällen vaknade han och skrek helt hysteriskt och kunde inte komma till ro. Men sen när han väl somnade igen så har han sovit bra.

• lille08

Kvack: Har tyvärr ingen aning om vart man kan köpa såna kaniner. Även William har just en kanin som favoritgosedjur. Idag har den varit i tvättmaskinen, så vi får se vad han tycker om den ikväll när den inte har samma äckliga lukt av sur välling och så som den hade innan...

Måste nog också försöka få tag på en "reserv-kanin" för det vore inte roligt om den gick sönder eller kom bort. La ut en bild på hans kanin i min blogg så sent som i morse faktiskt.

• lille08
    Jucea: Skönt att han fått penicillin nu. Då blir det förhoppningsvis snart bättre med hans öron och ni får lite lugnare nätter.

William har också fått äta på nätterna när han varit sjuk för då är man mest glad över allt man kan få i dem och framförallt vätska är ju viktigt. Han sov ju annars hela nätter när han var ett par månader, men sen när ena sjukdomen avlöste den andra så blev det mer eller mindre en vana för honom att få välling på natten. Men nu är han ju frisk och det tog bara en natt att vänja av honom vid vällingen, för nu sover han bra (fast han kunde gärna fått sova liiite längre på morgonen, runt 5:30-6 ska vi skutta upp ur sängen tycker han).

Lina: För min del får William gärna ta det lugnt med att börja gå... och det gör han! Tar det lugnt alltså. Jag tror inte att han kommer kunna gå till sin 1-årsdag. Hans storebror A började ta sina första steg vid 10½ mån ålder och det blev ju en å annan vurpa i början.
  • lille08

Lina: Vilka fina bilder på dina söta grabbar!!

Hoppas ni får det mysigt på bondgården! En tanke slog mig att man kanske till nästa sommar eller så skulle försöka få till en augustibebisar-träff på nåt sånt ställe? Vet i och för sig inte hur många rum och så de har för övernattning, men om det fanns plats för alla som vill ses vore det himla roligt och mysigt!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8