Augustibebisar 2008, del 8
Tittar in lite snabbt.
Melva: tråkigt men vi finns här för dig när du behöver oss.
VT: kolla om det är borrelia.
Lina: grattis
Carina: lycka till med flytten.
Tittar in lite snabbt.
Melva: tråkigt men vi finns här för dig när du behöver oss.
VT: kolla om det är borrelia.
Lina: grattis
Idag har jag och pojkarna varit på cirkus. Barnen tyckte att det var jätteroligt.
Jucea: kul med ett nytt hus.
Lina: jättefint hus.
VT: nä nu räcker det väl med canser besked för er. Ska det aldrig ta slut. Tänker på er.
Sthlm: skitkul. Grattis till kontraktet.
Lina: ni borde kunna få huset sålt snabbt så fint som det är.
Jucea: det går snabbt nu.
Sockertopp:lycka till med jobbet.
RosaNapp: stora kramar till dig.
Ida håller fortfarande på att få sin 8:e tand. Hon är gnällig, grinig och skriker. Kan den komma upp ordentligt nu. Börjar att bli väldigt jobbigt.
Igår vann jag 3 biobiljetter till filmen Gamer och en t-shirt. Så nu är det dags att gå på bio. Har inte varit på bio på 1 1/2 år.
Nu ska snart Ida och jag iväg på första dagisdagen. Får se hur det går. Hon gillar ju folk iallafall:)
Ida gillar att vara på dagis. Men det är ju bara hon och en flicka till:) Det ska komma en till tjej i mitten på oktober så det är en väldigt liten grupp. Kan vara ganska skönt. Idag bytte ena personalen blöja på henne och fick henne att sova. Skönt att det funkar så bra.
Rosa: kramar.
VT: krya på er. Här börjar vi bli lite snoriga.
Ida vaknar runt 7 på morgonen. Sen har hon oftast 2 sovpass på ca 30 min under hela dagen sen somnar hon vid 19.30-20 tiden. Det är hon själv som vaknar efter en halvtimma så vi väcker inte henne.
Rosa: skönt att få till beskedet iallafall.
Jucea: hoppas du hittade någon fin baddräkt.
Lina S: Jag håller med tummarna men det borde inte vara några problem att få det fina huset sålt.
Mareld: ha det så bra på jobbet.
Hallon: vad härligt med nytändning. Här är det snarare tvärtom, jag funderar och har pratat med sambon om att flytta isär. Får se hur det blir.
Rosa: Grattis.
Mareld: jag tycker också att du var väldigt vacker på korten.
VT: tråkigt med sockertoppar eller hur man nu säger:)
Har det lite jobbigt med sambon nu som beter sig som ett barn. Har ju 3 andra barn att ta hand om och då orkar jag inte med en trotsig 33åring på det också. Han beter sig som att han är 4 år och jag är hans mamma. Har pratat med honom nu att ifall han inte skärper sig så tänker jag flytta ifrån honom för sånt här orkar jag inte med. Jag vill ha honom som en partner inte som mitt stora barn.
Luzorus: krya på dig.
Rosa: tråkigt men kanske det som är bäst för dig iallafall.
Jag har ju lite samma tankar. Har pratat med sambon om han inte ändrar på sitt sätt mot mig och barnen så tänker jag flytta ifrån honom. Jag har pratat med honom om det några gånger genom åren men nu är han helt omöjlig. Så han har fått en liten tid på sig nu att visa att han verkligen vill fortsätta med oss eller om han ska bli själv.
Trulsa: om jag vore dig skulle hon nog få börja på dagis så att du hinner plugga färdigt. Mina barn har alltid tyckt om dagis. Min lilla Ida på 1 år och 1 månad håller vi på att skola in just nu . Hon har kul på dagis. Min mellan gnäller när jag hämtar honom ifrån dagis för han vill inte gå hem. Så roligt har han på dagis:)
Hallon: krya på dig.
Moi: hoppas att det tar sig snabbt nu då. Grattis.
Lille: grattis till bröllopet fast det är ett tag kvar tills det blir av.
Idag var första dagen som Ida var själv på dagiset. Det hade gått jätebra. Hon grät ingenting när sambon lämnade henne imorse. Hon går mellan 8 - 12 tisdag - fredag. Perfekt tid tycker jag.
Ja vi får hoppas att han förstår. Men vi får se. Har ju inte så stora förhoppningar om man säger så.
Idag fick jag reda på att min pappa har canser. Prostatacanser. Men det blir ingen operation för han har lite problem med hjärtat så han ska få bromsmedecin istället. Och så ska han på kontroller nu i 3 månader och se vad som händer.
Tack alla för era svar. Han verkar vara vid ganska gott mod och då får jag också vara det.
Lina: grattis till budgivningen. Hoppas att det blir högre. Huset är ju jättefint så det är klart det är din styling:)
Heidi: roligt för din mamma.
Carina: tråkigt att han hade fått borelia. Skönt att ni fick reda på vad det var så han kunde få medecin.
VT: kul med teater. Var länge sen jag var iväg och såg nåt.
Lana: hoppas du mår bättre snart.
Lina: grattis till försäljningen.
Luz: tråkigt med ekonomin. Dom andra har ju gett dig bra tips så jag har inte heller några nya tips att ge.
Rosa: då hoppas vi att det bara är en:)
sthlm: kul att f går nu.
VT: hon är så söt lilla lyckan.
VT: stort GRATTIS till er. Äntligen lite positiva besked för er:)
Lille: grattis till dig med.