Inlägg från: Rimfolina |Visa alla inlägg
  • Rimfolina

Augustibebisar 2008, del 8

Vilda Tiger skrev 2009-08-14 21:16:57 följande:

Japp, det är cancer. Elakartad sådan. Cellgifter nästa, men en omgång ska räcka. Jag skriver mer om det senare.
    Skickar en stooooooooor kram till dig, Marcus, brorsan och alla andra i er familj! Så otroligt orättvist livet kan vara...
  • Rimfolina

VT & Heidi: Lycka till imorgon! Håller tummarna...

lille: Ester äter vår mat varvat med burkmat. Gröt till frukost och välling på kvällen.

sthlm: Duktig liten! Vår stora tjej sa förra torsdagen att hon inte ville ha nån blöja utan trosor så vi har kört blöjfritt sen dess. Första 4 dagarna klarade hon varannan dag och 2-3 olyckor varannan dag, sen har det gått bra. Har dock fortfarande blöja på natten.

sockertopp: Shit, vad duktigt!

• Rimfolina

Hej alla! Har ni några tips på var man åker i februari om man vill ha sol och bad men inte fööör varmt samt all inclusive alternativt billig mat, etc.? Tänkte ta med mig maken då han fyller 30!

• Rimfolina

jucea: Tack! Patrik vill verkligen inte åka till Kanarieöarna men Indien skulle kunna vara ett alternativ.

• Rimfolina

Quinny och Bea: Välkomna! Här finns Jenny med Ester (080802) och Tyra (070128).

lille: Grattis!

VT och Heidi: Synd att det inte gick den här gången... Håller tummarna för nästa!

Grattis till Scott och Ida!

Och förlåt att jag glömt allt annat jag ville kommentera...

• Rimfolina

MissH: Grattis! Ester är också lite hårdhänt. Hon biter inte ofta men slår gärna, drar i håret och klöser. Och visst är det kul med "nej"! Hon testar jättemycket, ställer sig upp i HokusPokusstolen och ser lagom mopsig ut när man ber henne sätta sig. Skitunge!

lille: Kul! Ska kika in!

Patrik ska iväg på firmafest på fredag och han sover över hos sin chef (kanske lugnast så även för mig) och så blir jag bjuden på tjejmiddag... Men det låter som att mormor och morfar kan ta tjejerna så att jag kan gå en stund i alla fall.

• Rimfolina

lille: Grattis!

I natt halv ett vaknade jag av en duns följt av ett illvrål. Ester hade på något sätt lyckats böka sig ner i fotänden av vår säng och ramlade ner. Fatta hur rädd man blir, för hur tungt man än sover vet man direkt vad som har hänt och är klarvaken. I mörkret lyckades jag dock att lyfta upp henne upp och ner, tog tag vid höfterna och trodde att det var under armarna, men det skrek i fel ände... Steg upp och ringde akuten som tyckte att vi skulle kolla henne en gång i kvarten de närmsta tre timmarna (hurra, tyckte jag som hade väckaren på 6). Hon slog nedre tänderna i överläppen och fick en ruskig fläskläpp som dock nästan försvann till i morse. Tänderna verkar dock ha klarat sig. Usch, jag vet inte om jag vågar låta henne sova hos oss mer. Hon ligger mellan oss och vi lägger en kudde "nedanför" henne i sängen för att hon inte ska kunna fara ner till fotänden men det hjälpte ju tydligen inte...

• Rimfolina

Quinny: Trist att höra men ändå skönt att ni kan hålla sams och göra det på ett bra sätt. Hoppas att det ordnar sig så småningom...

Hade barnvakt igår kväll då maken drog iväg på sedan länge inbokad firmafest och jag blev bjuden på tjejkväll/syjunta hos en kompis i Luleå. Gick och la mig halv ett och Tyra väckte oss halv sex... Skönt för Patrik att han sover hos chefen och kommer hem när han "får tillbaka sitt körkort".

Idag ska vi på tvåårskalas och sen på kräftskiva ikväll. Dessutom blev vi bjudna på surströmming hos grannen men då var vi ju redan uppbokade. Så jag ska slänga ihop en västerbottensostpaj efter frukosten, tänkte jag. Vad gör ni andra i helgen?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8