Inlägg från: Rimfolina |Visa alla inlägg
  • Rimfolina

Augustibebisar 2008, del 8

Melva: Har också kommenterat på fb.

• Rimfolina

Hej, vad lugnt det har varit här idag! Har nu flyttat alla grejer från den tillfälliga lokalen till den nya. Totalt kaos, men efter hårt slit hela helgen ska det nog gå att ta emot alla små nya kottar på måndag. Tyra har idag helt plötsligt bestämt sig för att testa att vara utan blöja. Hon har haft samma kläder hela dagen, mao inga olyckor! Har dock provat att kissa ungefär en gång i timmen för att vara på den säkra sidan. Mammas stora tjej... Hoppas att alla får en trevlig helg! Vi ska ta lite ledigt imorgon fm och sen köra järnet imorgon kväll och lördag för att kanske kunna vara lite lediga på söndag eftermiddag också.

• Rimfolina

Ojojoj, jag är glad att vi bor så billigt som vi gör! Har bara kvar 200 000 på huslånet efter nästa amortering.

Här finns en som har sovit jättemycket idag. Anledningen heter 40 graders feber... Ester går fortfarande inte (fyllde två i söndags) mer än två steg utan stöd. Dock springer hon som en galning med lära-gå-vagnen, med eller utan storasyster i.

Mamman har dock bara sovit tre timmar i natt. I fredags kväll jobbade jag till 20, i lördags 8-22:30, i söndags 8-20... Är helt slut, magen är paj och jag kan inte somna på kvällarna. Men nu har vi äntligen flyttat in! Saknas bara en hel del grejer, kyl, frys, ugn, innerdörrar, låscylindrar, ramper, dörrhandtag, altandörr och en massa annat. Men det ordnar sig! Det är i alla fall jättefint, tycker vi! Ska försöka fota och uppdatera hemsidan så småningom så kan ni få se om ni vill.

Tyra gillar att gå på dagis och det funkar hyfsat utan blöja. Varannan dag har hon klarat sig helt torr och varannan dag har det gått 2-3 omgångar trosor och ibland även byxor och strumpor.

Ego, men jag orkar inte mer ikväll. Grattis till alla som fyllt år sen sist!

• Rimfolina

VT: Söta lilla Lyckan!

VT & Lina: Ja, nu tar vi tag i vikttråden! Har också tagit nya tag fr.o.m. igår. *knaprar på min morot*

• Rimfolina

Ester har gått typ 10 steg idag! Får se om det lossnar nu!

lille: Vilken kul film! Tur att det inte var nåt med knölen heller!

Hoppas att vi alla får sova gott i natt!

• Rimfolina

Grattis Måns!

lilla: Har du bestämt vilken klänning det blir? Såg att du köpt två...

Heidi: Skönt!

VT: Jobbigt att de inte får fram nåt svar!

Ester har varit på 1-årskontroll idag med pappa. Hon vägde 9080 g och var 76,5 cm lång.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8