• Lina S

Augustibebisar 2008, del 8

Mareld - coolt att äta på Ramseys place, man är ju sjukt nyfiken på hans mat!

Min vikt vill jag knappt prata om. Jag gick ner allt och 2 kg extra till och med, men nu här under semestern så har jag sakta men säkert ökat 4 kg
    Det är sååå tråkigt. Jag cyklar ganska många dagar i veckan  på min motionscykel men jag äter gott. Inte godis och så varje dag men god mat och dricker ofta vin nu på sommaren. Skit att man inte kan äta och dricka gott utan behöva se ut som ett fetto. Jag äter mycket ost för jag ääälskar ost och det är ju inte så  nyttigt. Tanten i ostaffären frågade om jag var gravid

VT - skoj med syskonträff

Sångpåse är rätt kul ettårspresent, en påse med tygfigurer som man tar upp, typ en spindel så sjunger man imse vimse och så vidare....
    Sam ska få en gungställning till trädgården. Lite onödigt kanske när vi har en lekplats utanför huset, men rätt skönt att ha ändå. En skrinda vill vi också ha, men det är ju kanske mer när man har fler barn. Men böcker är ju alltid bra, man kan ju önska sig för lite större barn så man har framöver.
    Jag kan verkligen rekomendera Mamma Mu och Billy böckerna. Riktiga bestick som är böjda och lättare att äta med är också bra och kanske en tripptrapp stol som barnet kan växa med. Elliot har en och sitter perfekt i den!

Mina barn har aldrig haft ont av att åka bil som tur är, om det inte är jättelångt såklart.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Kom på en sak till - en fin liten ryggsäck att ha till dagisutflykter

• Lina S

Ja jag tyckte också att det var svårare att gå ner andra gången, man hade ju inte samma tid att motionera... Men skam den som ger sig

• Lina S

{#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower}  GRATTIS LYCKELI ÖNSKAR SAM {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower} {#lang_emotions_flower}

• Lina S

Sam äter inte på natten mer, han slutade då han var 8 mån. Men han kan vakna tidigt ibland vid sex och då vill han ha välling.

Jag är också lyckligt lottad att ha mina föräldrar så nära. De passar barnen jättemycket! Sen har jag ju turen att ha en mamma som är lärare och har långa lov. Hon är underbar med barnen, de får 100 % när de är hos henne, de sitter aldrig och leker själva. Hon läser, bakar, pysslar, målar med vattenfärg, leker med lera, klipper och klistrar osv..

Sthlm - fy jag hade blivit vansinnig om jag vore dig

Vi ska på spa i tylösand (gessles hotell) den 5 aug, bara jag och steve. En övernattning och vars en behandling och avsmakningsmeny med vinpaket, lyxigt
    Men det är ju för att han fyller 40.

Jucea - mysigt med ul, ska ni ta reda på vad det är?

• Lina S

Fint det blev Kvack!
    Har ingen aning om kaninen dock. Mina barn har aldrig varit så glada för gosedjur, däremot snuttefiltar. Elliot har fortfarande sina, det är viktigast i världen för honom, får han välja mellan godis och snuttefilt, så blir det filten

Jucea - Hur har det gått med Ted!

Är det bara jag som vill att Sam ska ta det lugnt med gåendet? Jag är nöjd med att han kryper, han kan gott vänta ett tag till med att gå. Elliot gick när han var 15 månader och då gick han stabilt direkt eftersom han var så gammal. Han ramlade aldrig och slog sig. Det var rätt skönt faktiskt. Men han kan stå ett tag själv, typ en minut. Men om man sitter en meter bort och sträcker ut händerna så sätter han sig och kryper bort den lille fegisen

Heidi  - vilken jobbig diet, låter ungefär som flygvärdinnedieten som jag körde för 10 år sedan Fast man fick inte äta vad man ville på lördagen, utan en halv grillad kyckling, men det var fest det med.

Ikväll ska vi på kombinerad bröllops- och 40årsfest. Det ska bli jätteskoj, barnfritt dessutom. Det är vårt vanliga gäng som vi umgås med och har middagar ihop med, men då är det ju alltid massa ungar med. Så nu kan man släppa loss ordentlig, grabbarna sover hos mormor så vi får sovmorgon Götttttt!!!

• Lina S

Sthlm - vet precis vad du menar. Här knips munnen ihop till ett streck när man närmar sig med en sked. Burkmat är bara till att glömma helt.
    Sam äter med sked och med fingrarna så det ser för jäkligt ut när han har dinerat haha Fungerar hyfsat med en sådan liten böjd sked, vanliga raka skedar har han svårt att pricka munnen med, eller rättare sagt när han kommer till munnen så har all mat ramlat av

Nu ska vi snart gå på festen, mormor har varit här och hämtat grabbarna grus, så ett lugn har uppenbarat sig här i huset

Sam gnisslar inte, men han har ju bara de två där nere och vampyrgaddarna så han kan inte gnissla än

• Lina S

Nä man får inte ha barnen på dagis om man inte arbetar, studerar el är arbetslös...
    Men det är svårt att säga vilket som är bäst annars. Jag var i valet och kvalet mellan dagmamma och dagis, blev dagis vilket jag ibland har ångrat.
    Elliot är inget dagisbarn, han hade passat mycket bättre hos en dagmamma, men det är ju inte lätt att veta innan...

Heidi - hur var pizzan och bakelsen?

Nu bombaderar jag med lite nya bilder igen, hoppas det är ok...

mums.JPG

kladdig.JPG

favoritplatsen.JPG
    släktkalas.JPG
    tittut.JPG
    stolen.JPGtigerunge.JPGgoding.JPGElliot glad.JPG
    Elliot dansar.JPGmamma o pojkarna dansar.JPG
    mys.JPG

Oj va många det blev, förlåt......... {#lang_emotions_embarassed}

• Lina S

Nu åker vi till småland och  bor på bondgård några dagar, ska bli så mysigt!

www.jularp.se

här är vi

Tack för alla komentarerna om fotona! Man tröttnar aldrig på att höra att man har fina barn för det har vi verkligen allihopa här!

• Lina S
    {#lang_emotions_flower} Grattis Elton {#lang_emotions_flower}
    Hoppas du har haft en fin dag och fått många paket.

Vi har haft det helt underbart på bondgården, vilken idyll. Kan verkligen rekomendera det stället.
    Ska lägga in foto och berätta mer sen
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8