• Lina S

Augustibebisar 2008, del 8

Lille - Sam sover bara 1 gång och det har han gjort ett par månader nu. Vid 11-12 tiden och ca 2 timmar.

VT - tack för dina fina ord.
    Steve blir också lite till sig av dina komentarer han tyckte att det var synd att du inte åt oxfilé så han kunde bjuda dig på middag

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Sam vaknar oftast vid sjutiden, men ibland sex.
    Han lägger sig mellan sju och åtta beroende på hur länge han sovit middag.

William då?

• Lina S

Fina bilder lille, Sam har nästan likadan villervalla mössa, andra färger bara.

Jag tror han kommer att sova längre på morgonen om du bara kör ett sovpass, men det kanske tar ett par dagar att ställa om.

• Lina S

VT - urgulligt ju nu har jag inget ljud här så jag hörde inte om hon sa något också. Sam har exakt samma bok och gör likadant Och när man kommer till pingvinerna så kramas han alltid, för att det ser ut som de kramas så vi har gjort det. Mysigt

Sthlm
    Du är välkommen!

Rosa - jobbigt att det kliar så

• Lina S

Heidi - jag åt ju mammasushi många gånger när jag var gravid, de använde säkerligen samma knivar då. Tror inte du behöver vara orolig.

Hallon - TACK! Tycker såklart jag också, men det är ju extra roligt att någon annan tycker det

Rosa - då kan man äntligen få säga GRATTIS {#lang_emotions_nalle}

Nu ska vi snart ha lite vänner på tacos, ska bli mysigt.

Jo igår hade vi ju 3 till som tittade på huset och imorgon kommer ytterligare 3.
    7 vill ha huset än så länge. Vi får nog det sålt utan problem
    Budgivningen kör igång när alla har tittat, alltså nästa vecka.

• Lina S

Rosa - du är stark du, klart att du kommer att fixa detta även om det blir tufft. Jag har alltid beundrat ensamstående föräldrar!

Trulsa och Lille - grattis till graviditet och bröllop

Mareld - ja då måste jag också säga att du såg jättefin ut har inte sett dig innan, bara någon liten bild!

Har bara skummat igenom det senaste så jag har inte full koll på allt och har säkert missat massor att kommentera.

Just det - Hallon - va kul att ni har sådan nytändning, önskar att det var så här med. Vi är mest trötta efter allt med huset

Och ja husförsäljningen den går över förväntan måste jag säga, senaste budet var på 2350000 alltså 225000 över utpris men nu tror jag att det är stopp snart. Vi är supernöjda. Jag hade varit nöjd med utpriset!

• Lina S

Håller tummarna för din pappa Carina!!!!!

2,4 lalalalala

• Lina S

Förresten, mina barn ska bli fotomodeller

Haha nej riktigt så är det inte. Men de ska plåtas i rabidos kläder (heter det så? liknande Me&I) den nya höstkollektionen.

En kompis till mig är säljare där och de behövde två pojkar, en i  storlek 98/104 och en i 86 perfekt ju. Kommer på deras hemsida sen. De får vars en tröja för besväret. Men jag tycker mest det är kul. Ska fotas i leken så det blir inga direkta poträttbilder.
    Får se vad Elliot tycker om alla ombyten haha

• Lina S

VT - ja vi får nog vår drömhus

Men jag kan inte låta bli att tycka synd om de som inte vinner budgivningen hos oss. Vet ju hur förälskad man kan bli i ett hus och hur besviken man blir om man inte får det...
    Det är 3 som slåss just nu, 2 unga par utan barn och en ensam man tror han är runt 50. Det är mannen som har lagt 2,4. Jag vill egentligen hellre sälja till något av paren för ja jag vet inte, men de är ju unga och kommer förmodligen att skaffa barn och området är perfekt för barnfamiljer....
    Men man vill ju inte tacka nej till ett högre bud bara för det. Hoppas bara att någon av de andra vinner budgivningen...

Rosa - ja hon måste ha blivit bra paff din bm
    Sam är ungefär som din A när det gäller att gå. Fast jag han går väl inga maratonsträckor precis och han ramlar då och då, fortfarande lite ostadigt ibland

• Lina S

Kvack - fy va tråkigt, tycker det är cancer på alla håll och kanter nu.
    Fick precis reda på att en kompis mamma har bröstcancer...

VT - hur har det gått med din syster??

2525000, kan ni fatta.... jag är i chock... inte klart än...
    måste vara min styling

• Lina S

Luz - fy va drygt alltså..

Idag har killarna blivit plåtade. Det var skitkul! Sam var jätteglad och en sann fotomodell, Elliot var lite mer svårflörtad, men det gick till slut.
    Ska hojta till när bilderna är klara!

På lör skriver vi kontrakt på 2,6 tror knappt det är sant. Det är ju inte värt så mycket, men paret blev så förälskade i huset! Tur för oss!

• Lina S

Nej vi går inte med vinst om du menar jämförelse med det andra huset, det kostar ju 3 miljoner.
    Men vi köpte ju vårt hus för 3 år sedan för 1,8 sen har vi ju renoverat kök och lite annat så låt säga att vi lagt 2 miljoner. Vi betalar mäklaren knappt 100.000 så det är en vinst på 500.000 på 3 år. Ganska skapligt

• Lina S

MissH - du är superduktig. Jag vet hur det är, man vill gå ner snabbt, men det är lättare att hålla vikten sen om du går ner långsamt. 0.5 kg är en smörpaket, tänk på det så blir det ändå ganska mycket
    Det kommer komma veckor då du står still fast du skött dig jättebra, och sen kommer det plötsligt ett ras igen fast man kanske fuskat. Kroppen är konstig!
    Kul att din bror ska vara barnvakt!

Ja jag väntar också med spänning på bilderna, blev bara ett sätt kläder för dem båda så det är inte supermånga bilder. Fotografen försökte att få Elliot att kasta löv, men det hade han inte alls lust med men till slut gjorde han något tappert försök, vet inte hur bilderna blev dock.

Vi flyttar 4 jan!

Idag ska jag och småpojkarna (den store får stanna hemma, kanske ska skicka upp honom till Mölndal ) åka och hälsa på en gammal barndomskamrat till mig. Hon och jag växte upp på samma gata och har gått i samma klass 1-9. Men vi kom lite ifrån varandra på högstadiet för hon var en "tuffing" som rökte och drack med andra kompisar och jag var en präktig plugghäst
    Hon fick sin första dotter redan när hon var 17 år, så Hanna, som dottern hon heter, är 16 år idag
    Vi har träffats några gånger genom åren, men inte ofta. Nu var det 3 år sedan. Hon har en flicka till som är lika gammal som Elliot och en pojke som är som Sam. Det ska bli skoj. Hon bor 1 timme här i från, så vi ska bo över och dricka vin och prata gamla minnen hela kvällen

• Lina S

Amelie  -  vilken underbar bild, helt ljuvlig ju! Han är ett riktigt charmtroll!

• Lina S

Lille - grattis, va duktig du är! Perfekt att åka iväg nu i höstrusket ju

VT - GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!! till {#lang_emotions_gravid} hurra va roligt! Det är ni värda. Det känns så kul att vänta på alla små bebisar nu! När fick du {#lang_emotions_plus} ?

Själv ändrar jag mig fram och tillbaka, ena dagen vill jag absolut ha en trea, nästa dag tänker jag att jag är nöjd med mina 2 underbara pojkar. Men det blir säkert en till ändå fast inte nu, gud det orkar jag inte alls.

Vi har skrivit kontrakt nu så jag borde vara lycklig, men jag är mest trött och orolig för besiktningen. De kan ju dra sig ur om det är mycket som måste fixas osv. Gud vad det är jobbigt att hålla på så här i flera veckor. Längtar tills allt är klart!

• Lina S

VT - det blir ju perfekt att tala om det när du fyller år!

Jag minns när jag var gravid med Elliot. Vi var nere här i Viken där vi bor nu fast hos mina föräldrar (vi bodde ju i götet då) för mamma fyllde år. Syrran visste om det och hade fixat champagne. Steves pappa och hans respektive var också där. Syrran kom ut med brickan i trädgården och sa att jag vi har ju inte bara mammas födelsedag att skåla för - och då berättade vi. Alla blev hysteriskt glada, Elliot är ju första barnbarnet på alla håll! Det var kul

Sam berättade vi på julafton, klart att alla blev glada, men det var ju inte lika stort den gången. Det var liksom väntat

• Lina S

Luz - ha så skoj. Själv minns jag inte när jag var ute sist..

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8