• Lana

Augustibebisar 2008, del 8

suss; men det är ju det jag menar,de måste inte ligga där BVC vill,eller på "normalkurvan" det är ju det BVC "vill" utan så länge de mår bra så är det bra.och då följer de ju "sin" kurva.Elly ligger som Miranda 2-3 streck ner och det är "normalt" för henne.är du med?  då ser man att de går upp i vikt och längd som den enskilde ska.men jag har slutat bry mej om vad de tycker om hennes vikt och längd mm.hon mår bra och det är det jag vill.

Melva; näpp på måndag.

Lille; wow kul

sthlm; duktiga frida

I dag ahr vi haft kalas,PHU va jobbigt men SÅ kul

• Lana

jucea;får du dem i vila då? för om du ahr stresat eller så så kan ju ju komma i efterhand då du slappnar av.
    det är okay att få 3SD på en timma.det hade jag 3-4 hela grav.SÅ jobbigt. men om du rör dig eller stressar så komemr det ju fler.men är du orolig är det bättre att ringa och prata med ngn som vet.

luz; gödig kur.,hoppas det är the shit för dig

• Lana
    carina; fast enligt mig då så har en ettåring igen nytta alls av förskolan,och fröknarna lägger itne direkt mycekt tid på dem ändå varken pedagogiskt eller annat.Så de sånger,rim och matsituatoner gjag här hemma ändå.
    fast jag f¨år ju vårdnadsbidraget för att jag ska kunna vara hemma med Elly längre,ist för att ha henne på dagis då det är brist på dagisplatser.och jagr har mer än gärna henne hemma,barn utvecklar de viktigaste banden och tryggheten fram tills de är 3år.Men när Elly är 2.5-3 så kommer hon hamna lite på dagis pga det sociala och att hon ska lära sig samspel.men vi träffar rätt mycket andra barn just nu så dagis är inte nödvändigt för henne än.
    Fast Elly är också en vilding men man får gå till lekplatswr,mamambarn mm mm.det är även viktigt att bara ah hemmadagar.

du får inte föräldrapenning samtidigt som vårdnadsbidraget,du får inte heller vara sjukskriven eller få annat bidrag,inte heller sambon för då får du itne vårdnadsbidraget.

Så det är lite tråkigt att du säger så att det ÄR fel,du tycker det men inte jag.jag säger ju inte att jag tycker det du tycker är fel,utan du tycker som du vill och gör de du tycker är bäst för dina barn och jag gör som jag tycker för mina

jucea; härligt GRATTIS
  • Lana
    Vilda Tiger skrev 2009-08-28 21:50:58 följande:
    Vi var på bio idag, jag och Marcus, och såg District 9. En helt okej film, även om jag hade önskat liiite mindre splatter och liiite fler intelligena dialoger. Jag tillhör inte dem som applåderar då en skurk får en bomb inskjuten och hjärnan...
    Haha jag älskar hur du skriver.
  • Lana

Haha precis Carina.

hur mycket välling äter era små på kvällen? Elly har de senaste dagarna slukat 350ml men skulle nog kunna äta mer.är det bra?eller stör det dagsätandet?

• Lana

carina,det gör vi med.hon får när hon lägger sig och på morgonen.men de sista kvällarna vill hon ha mer.helt sjukt mycket tycker jag.men hon å om hon vill bara hon inte äter mindre på dagen för det. :-/

• Lana

Tack för svaren ang vällingen,jag fortsätter att ge henne det hon vill ha på kvällen så länge hon äter Ok på dan.hon är ju liten så kan ju vara bra att man "vet" att hon får i sig näring.

jag har bara piercing i örat,i den lilla flärpen.tog det för 4 år sedan och har kvar den i.I läppen har jag ALLTID velat ha.men nja är tveksam ändå,min mormor kommer inte prata med mig mer då helt sant,så varken jag eller min syster eller kusinen har några mer än i öronen äh hon bestämmer inte det me nja...hm...

melva;låter som en toppen kul dag

suss; så gör vi,mikael jobbar 6.30-14.30 och jag börjar jobba 15-22.45.sen jobbar jag också helger och de dagar jag jobbar har svärmor henne.så vi får ju vårsnadsbidraget + fulla löner.me ndet är ju sitället för att ha på dagis vilket jag inte vill att hon ska gå på än

KaOl,oj det är sååå olika.jag har kompisar som tog hål i naveln,läppar mm  på högstadiet,men jag tycker man får vänta tills man är 18 min mamma gjorde så för hon ville itne att jag skulle pierca mig och då sa hon nr du är 18 så kan du bestämma och betala själv.vilket jag gjoirde..då är det ju inte alltid lika kul då man måste betala själv
    men när jag var i hennes ålder pratade vi också om det,det är ju SÅ coolt då

vi har varit iväg på 50års kalas idag.kul

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8