Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

sthlm: Vi ska på återbesök till barnläkaren i augusti så jag ska be dem kolla upp detta då. Min sambo opererade bort polyp bakom näsan när han var liten och jag tror även att W:s storebror S har problem med detta (alltid förkyld i näsan + snarkar värre än en gammal gubbe). Håller tummarna för att din mellan inte blir sjuk så ofta sen.

• lille08

Lina S: Hihi, inte bara Steve som är barn länge... jag själv var runt 18-19 år när jag hade det. Fy sjutton vad ont det gjorde vill jag minnas. Hela min mun och läpparna var fulla av blåsor. Kunde knappt äta på en vecka. På vårdcentralen sa de då att detta drabbar främst barn.

Har inte sett till några blåsor någon annanstans än i munnen på William, men när Adam hade det när han var liten så hade han det på både händerna och fötterna.

Vi var på apoteket förut för på barnakuten sa de att vi kunde köpa Xylocain gel på apoteket och ta det på blåsorna. Men när min sambo var inne på apoteket så sa de där att det är receptbelagt! Så vi tog iallafall en tur bort till akuten, så nu har de tittat på William och konstaterat att det troligen är höstblåsor och de var snälla och gav oss en flaska Xylocain där.

• lille08
    luzorsus skrev 2009-07-11 18:26:55 följande:
    xylocain kan man iallafall köpa på kräm/tub på apoteket.Men kanske inet gelen...
    Det stämmer. Det finns en salva man kan köpa där. Men den Xylocainen som är för munnen var tydligen också receptfri tidigare men är nu måste man ha recept. Det verkar iallafall som det gjorde susen att ta på det på blåsorna för vi fick i honom lite att äta här förut. Dessvärre har han fått ännu fler blåsor i munnen nu än han hade innan. Det är även ett par stora på insidan av överläppen. Stackarn, förstår att han skriker och gnäller och dregglar mycket för det gör säkert väldigt ont.
  • lille08

Suss: Svinkoppor är inte riktigt samma sak. De orsakas av bakterier medan höstblåsor är virus. Adam hade svinkoppor i sin ena hand när han var liten. De blåsorna såg riktigt äckliga ut! Tror även att man kan få svinkoppor flera gånger medan man blir immun efter att ha haft höstblåsor. Usch kan tänka mig att du hade ont som fick svinkoppor i munnen. Tycker att de flesta sorters blåsor man får i munnen har en tendens att göra väldigt ont.

I natt har William sovit liiite bättre, men inte mycket. Han har vaknat ca 1-2 ggr/timma. Natten innan var han ju vaken var 10-15:e minut ungefär. Han har fått ytterligare nån blåsa, men det verkar även ha gått hål på några. Han har fått i tandköttet också vid framtänderna så det blödde lite därifrån i morse.

Läste på nätet att höstblåsor smittar från nån dag innan de bryter ut och sen ca en vecka framåt. På onsdag kommer hans storebror S hit. Egentligen kanske det vore bättre om han kom först framåt fredag-lördag för han har inte haft höstblåsor innan, så risken att han får det är ju rätt stor. Min sambo har ju semester nu så det vore roligt om vi kunde hitta på något medan han är ledig än bara vara hemma med sjuka barn.

• lille08
    Lina S skrev 2009-07-12 12:39:47 följande:
    Söt han är Carina, och såå lik Ebba!
    Tycker också att han är lik Ebba... och jag tycker att Ebba är väldigt lik dig! Med andra ord är de ju rätt lika dig båda två.
  • lille08

Oj vad liten miniatyr-bilden blev som jag la in. Den syns knappt här på min skärm. Men klickar man på den så blir bilden större.

• lille08
    Lina S skrev 2009-07-12 12:35:09 följande:
    Åhhhhhhhh nu har mina mellanrum försvunnit igen
    Åh, sånt är störande. Själv blev jag av med mina å,ä och ö en stund igår. Irriterande.
  • lille08
    VT: Neeeej, fy så hemskt med ännu mer cancer i er släkt. Nu får det räcka. Håller tummarna stenhårt för att den är godartad. Men som du säger... VÄNTAN är hemsk! Jag har bara väntat några dagar än sen jag tog provet i bröstet, men usch... det är inte roligt... risken att det är något FINNS ju trots allt där...
  • lille08
    Carina och Heidi: Håller tummarna för att ni får pluss på era stickor! Men Carina, har du fått ett svagt posivit test så kan du nog lita på det. Det ska ju inte kunna visa positivt (inte ens svagt) om du inte är gravid. När jag väntade William fick jag ett pluss några dagar före BIM. Gjorde några test till och det blev lite starkare för varje dag.

VT: Vad roligt att Lyckeli har tagit sina första steg. Grattis!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8