Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

Lina: Låter som ni haft det helt underbart!!!

Nä, nyckelpige-invasion har vi inte här. Har inte sett en nyckelpiga på länge faktiskt... däremot mängder med fjärilar!

Lycka till med kalaset och grattis till både Steve och Sam!!

• lille08

Nu har vi hittat ett hus som vi vill köpa... men det är en stor nackdel... inflyttning är först i februari!! Kunde verkligen inte varit ett sämre inflyttningsdatum! (har bf den 29/1)

Åh vad jag önskar att vi kunde hitta ett hus där det var inflyttning så snart som möjligt, gärna redan nu i höst.

Letar vi nu vidare så är det ju ändå inte säkert att det blir flytt tidigare än till vintern. *suck*

• lille08
    luzorsus skrev 2009-08-10 14:36:07 följande:
    men känns huset bra så kanske det är värt att inflyttningen är knasig?
    Haha, ja jag får bo på BB några dagar medan alla andra sköter flytten!

Det är detta huset vi har tittat på:
    hemnet.se/beskrivning/hemnet/478163

Nej det är nog svårt att hitta hus där man får flytta in snabbt. Oftast har ju de som säljer huset köpt eller byggt ett annat hus och har också ett datum att anpassa sig efter.
  • lille08
    Melva: Här är en till som inte har sovit allför mycket idag. Han sov 30 minuter på förmiddagen och ett lika kort pass till nu på eftermiddagen. *suck* Hade önskat att han sov några timmar som han brukar så man hade hunnit fixa och röja lite under tiden. Nu är han skitgrinig och inget är bra.

Att få flytta in tidigare är nog kört eftersom de som säljer huset ska flytta in i ett annat som de får tillgång till först i februari (de som i sin tur sålt det huset håller på att bygga nytt hus och det är inte klart ännu).

Det är budgivning på huset nu... 2 020 000:- var priset nyss...

KaOl
    : Jo, det är nog mycket hus för pengarna... men det känns lite dyrt ändå! Vi bor ju ännu längre från stan nu och är vana vid ännu lägre priser. Fast de börjar stiga här ute nu också. Råkar det dessutom vara lite Vätter-utsikt så rusar priserna snabbt iväg.

Fy vad surt att röja ur sovrum och garderober. Mycket roligare att börja möblera!
  • lille08
    Vilda Tiger skrev 2009-08-10 16:55:46 följande:
    lille MEN SHIT va fint! :-O Förstår verkligen varför ni vill ha det... Det vill jag med.
    Nu har vi lagt ett bud!

Men med vår vanliga otur lär väl priset rusa iväg till 3 mille... så var det ju för ett tag sen... ett hus som började på 1,9 gick iväg för 2,8. *suck*
  • lille08
    jeng skrev 2009-08-10 17:56:09 följande:
    lille, fint hus! aaahhh jag är så sugen på att flytta också! inte just för att komma härifrån alltså, utan för själva flyttens skull! älskar att leta, åka på visningar och hela den biten!!! 
    Jag gillar just nu INTE biten med att leta och fara runt på visningar... vill verkligen hitta ett hus snabbt nu som vi kan bo i! Men det är ju för att det känns lite bråttom eftersom vi har fukt och mögel i detta huset och jag skulle helst vilja att vi flyttar innan vintern. Inget roligt om William blir lika sjuk igen som han varit. Nu i sommar när vi varit ute mycket + att han fått sin medicin så har han varit mycket piggare. Får hoppas att det dröjer läääänge tills han blir sjuk nästa gång.
  • lille08
    jeng skrev 2009-08-10 17:56:09 följande:
     vi har just avklarat första akuta besöket hos tandläkaren efter att ted gjorde en dykning från soffan rätt nere i bordet med framtänderna. en bit gick av, men inget satt löst osv iaf! så det var eg ingen fara alls! skönt det, men man blir ju lite hispig när ungen gallskriker i en halvtimma!
    Stackars Ted! Gjorde säkert ont! Men tur att det inte var nån fara med honom. Bra ändå att få det dokumenterat om det mot förmodan blir nåt med tänderna i framtiden. Har ni barnförsäkring så ring och anmäl det redan nu till försäkringsbolaget.
  • lille08
    Lina S skrev 2009-08-10 18:17:14 följande:
    Lille - vilken idyllisk trädgård och omgivning! Underbart! Innuti var inte riktigt min smak. Men man kan ju renovera om man skulle vilja det, men det blir ju dyrt med ett helt hus. Men sen är jag ju också kräsen och vill gärna ha nytt och modernt... Men jag tycker också att ni får mycket för pengarna. Det här huset är vi lite spekulanter på... www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/482196
    Åh vad fint det var!!

Nä, huset vi tittat på har absolut en hel del att fixa till inuti eftersom det är ett äldre par som bor där nu. Men huset är stort och man lär ju inte ha råd eller tid att fixa till allt direkt, så det får bli lite i taget i så fall.
  • lille08
    Rimfolina: Härligt att bo så billigt och att knappt ha några lån kvar! De som köpte hus för ett antal år sedan här ute på landet där vi bor nu bor också väldigt billigt. Minns när min store kille var liten så var jag nära att köpa ett hus. De skulle ha 300 000:- för det. Samma hus såldes nyss för ca en miljon. Så hade jag köpt det hade det helt klart varit en bra affär! Men men... det kändes inte läge då att köpa hus när jag var ensamstående... kändes enklare att hyra en radhuslägenhet...

Tessie: Ja, har de fortfarande inte fått huset sålt så borde de nog ångra att de inte tog ert bud. Surt med mögel- och vattenskador. Sånt avskräcker många så det blir säkert inte särskilt lättsålt.

Melva: Usch, inget kul med feber och kräkningar. Hoppas V snart kryar på sig!
  • lille08

VT: Så söt hon är! Ser för härligt ut precis när de har börjat gå!

Här dröjer det nog ett tag till. William har ju rätt så nyss börjat resa sig mot saker och har absolut inte nog med balans för att börja gå än.

Carina hälsar förresten till er alla att hon är tillbaka här igen den 15:e augusti!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8