Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008, del 8

Hallå alla! Helgen har spenderats med lillskruttan! Daniel har jobbat hela helgen och nu när Julia går på dagis i veckorna saknar jag henne såååå när det blir helg så hon och har hängt i hasorna på varandra och bara njutit

VT; Vad ledsen jag blir när jag läser om din syster. Hur tar hon detta? Hon har ju också hört och varit med på resan om Markus mfl. Hur tänker hon kring detta? Måtte hon bara få ett positivt besked snarast!

RosaNapp, hur går det för er? Detta låter inte alls bra och så en sk "40-års kris" på det? Hur agerar du och hur resonerar du? Hur tar barnen detta? Jag har ju förstått att de inget vet men så som du har beskrivit er situation den senaste tiden så tänker jag att barnen påverkas. Hur går allt för er?

Jucea; Vad coolt med två hus Du som gillar att planera, projekta och renovera lär ju vara superglad nu Hoppas lillkillen blir bättre nu! Jag tror inte jag vet någon unge som inte är sjuk just nu....

Kvack; Åh så spännande! Hoppas allt har gått bra och att hon har haft fullt upp med att spana in allt nytt som Julia hade

KaOl; Jisses, en duracellmamma Vad duktiga ni har varit! Det känns så skönt när allt är färdigt och avbockat så att säga. Jag handlade också nya underkläder i veckan fast nu lyxade jag till det och gick till "CHANGE"-affären. Om man blir medlem där så får man handla för 50% och dom är superduktiga som arbetar och mäter ut ens bhmått. Jag har alltid trott att jag har 75 B men vips! Så hade jag nu 65 C. Helt okej Helt klart värt sina priser och så spetsigt vackra blidde dom

Vad har ni för vantar på barnen nu till hösten? Julia behöver ha ett par till dagis när det är kalla dagar då de är ute ibland i 2-3 timmar. Fingervantar minns jag att jag hatade att barnen hade närj ag själv arbetade på förskolan. Var superknepigt att sätta på och de värmde nada. Personalen kom dock med förslaget om fingervantar idag när jag frågade (?). Jag måste ändå kolla med er känner jag innan jag far iväg och handlar

• Mareldsbarn

VT; Krya på dig väennen! Skönt att värderna var bra

Lille; Helt underbar unge!

Tack alla för tips om vantar! Idag ska jag ge mig ut på vantjakt!

Rosa; Jag tror att jag förstår ditt resonemang men att boka en tid för ett samtal kring abort nu verkar ju ändå inte vara något du är ute efter. Jag vill inte låta hård men du har ju pratat om att boka en sådan tid i ett par v nu. Om abortsamtalet hade varit viktigt för dig hade du jagat och fått tag i en tid sanarast. Du vill inte dit och det är just för att du ända sedan du plussade på stickan har bestämt dig för att behålla. Under resans gång från plusset på stickan har du sökt finna nya vägar för att få med L utan resultat. Du är absolut inte pessimistisk! Nedvärdera inte dig själv. Du är alldeles underbar som försöker se möjligheterna. Du är tre-barnsmor (snart 4-barns mor), tar hand om dina barn och ert hem, börjar plugga samtidigt som du är gravid och då utan stöd från pappan. ändå går du upp varje morgon och gör vad som skall göras samt ser vad du själv också vill göra (syftar på att du börjat plugga) och tar tag i det. Du är stålmamman! Tänk på de barn du har och det barn som utvecklas i din mage som påverkas så av dig själv och framförallt TÄNK PÅ DIG SJÄLV NU. Ingen önskar en familj gå isär men ingen önskar nog inte heller en familj där medlemmar inte mår bra och det inte finner någon lösning utan det istället påverkar familjen negativt. Jag önskar digen lugn och harmonisk tid så du får möjlighet att njuta av livet. Ett tips: Blunda och föreställ dig att du vaknar efter en natts god sömn. Som genom ett mirakel har alla dina problem försvunnit. Fundera över vad du skulle göra denna dag, när du inte har några problem.

• Mareldsbarn

VT; Åh hoppas denna natten blir lite lugnare för dig och Lyckeli. man känner sig som ett vrak efter en sådan natt. Skönt att ni har farmor och farfar i närheten som busar med lillstumpan när ni båda arbetar

Rosa; Så länge du själv känner att du har ett behov av att ventilera så får du gärna göra det i tråden. Vi följer ju din historia likväl du följer vår så självklart vill vi ta del av fortsättningen på den resan. Hoppas bara du finner en utväg som får dig att må bra.

Heidi; Julia har aldrig tagit napp och hur vi än försökte när hon var pytteliten så var hon aldrig intresserad av någon filt eller mjukisdjur eller dylikt. Plötsligt en dag fångade hon en av mina favorittröjor och valde ut den som snutte Nu när hon går på dagis har jag delat den i två så en är alltid på dagis till vilan och en är alltid hemma. Fungerar toppen. Vi kallade den först för snuttefilt men jag som alltid måste köra slangord på allt döpte den sedan till snuskefilten (även om vi tvättar den ofta) och numera heter filten "snuskis" Förskolepersonalen bara skrattade när jag sa att vi tog med oss snuskis som hon kunde ha kvar i sin låda när hon går hem för dagen.

MissH; vad kul att höra från dig! Förstår att du saknar Elton men som du skriver -toppen för dig och R att få lite egen tid också! Njut bara nu, det är inte skamligt

Hallon, hur har ni det? Hur går det med köket?

• Mareldsbarn

Lana, jag tänkte ju på dig hela tiden när jag skrev mitt förra inlägg men så glömde ändå att skriva till dig, snacka om förvirrad Trist att ni har blivit sjuka Hur tycker du att dessa tre veckor på arbetet har varit nu då? Minns att du pratade om tjejen som var vikarie för dig och som skulle stanna eller hur det nu var. Hur har det gått med det?

Carina, vad tråkigt att höra att även ni är sjuka... Det är helt otroligt vad hösten för med sig många förkylningar! Ni får vara hemma och kurera er nu. Njuta av att få vara tillsammans. Hur går det för dig med flytt? Jobb och sånt? Om jag minns rätt så är du inte mammaledig längre eftersom Didos går på dagis. Har du fått något jobb?

• Mareldsbarn

Julia sover ett pass på dagen nu när hon går på förskolan. Innan hon började sov hon i regel också ett pass men ibland tog hon ett tupplur på fm på max 30 min, oftast 15 min. Vi valde att väcka henne för skulle hon fått sova längre så förskjöt hon eftermiddagstuppluren och då sov hon aldrig bra på kvällen. Hon vaknar vanligtvis runt 07 och börjar bli trött runt 11. Lunchen får hon runt 11-11.30 och därefter är det vila i ca 2 timmar. Dock brukar hon bli ordentligt trött runt 18 men med lite lek eller dusch så "överlever" vi alla sista timmen innan hon stupar runt 19

VT; Åååååh vad härlig Lyckeli är Jag fick mig ett underbart skratt

Rosa; Ja.... det har ju gått ett par veckor sedan du gick beskedet om graviditeten och nu när du får tag på kuratorn så förstår jag att mycket är i "sista minuten". Hur ser din och mannens sitaution ut nu? Du har ju bestämt dig för att behålla men vad jag syftar på är om ni har tagit nästa steg i samtal och beslut och diskuterat om ni är två på tåget eller om L är kvar på perrongen?

Nu sitter jag på jobbet. Ska jobba kvällen och Daniel skall hämta Julia på dagis idag. Han måste tyvärr hämta henne sent, 17.30... Har jag sagt att min arbetsplats är huset bredvid förskolan? Ja så nu sitter jag och tittar ut genom fönstret och ser min lilla skruttunge leka i sandlådan, alldeles ensamt barn med en personal. Hon är trött. Personalen håller på att plocka in dagens leksaker på gården och så fort hon lämnar Julia mer än 2 meter så blir Julia jätteledsen ser jag. Julia tror ju att personalen skall försvinna helt och hållet. Personalen på förskolan är alldeles underbara men nu gör det ont i mammahjärtat att sitta här och kika, dock är jag glad att jag faktiskt kan se henne. Hade mer än gärna sprungit ner och hämtat hit henne tills Daniel kommer men jag vet att jag inte kan det då jag nu måste hjälpa brukare. En halvtimme kvar sedan är min tös i pappas famn och jag kan slappna av

• Mareldsbarn

Hallon, vad glad jag blir när du skriver om nytändningen Alldeles underbart ju! D och jag har också landat lite i "Daniel och Malin" känns det som, dock saknar vi tid för sexet men va sjutton, vi gör så mycket mer skoj nu den lilla tiden vi har tillsammans i jämförelse med förut. Jag är glad och när jag nu jobbat färdigt mitt dygn (sitter på jobbet nu) så ska jag attackera min D under veckan

Rosa; Underbart! GRATTIS! Hoppas nu maken hänger med i racet och hjälper dig istället för att fortsätta låsa in sig. Låter som att du har barnen väldigt mycket själv men återigen, grattis! Nu kan du kanske andas ut en aningens?

Lina; Skönt att det är många intresserade Då ska vi hålla tummarna för er!

Jucea, härligt med resa men jobbigt att jaga kläder och baddräkt nu. Fann du något roligt?

Nej åter till jobbet. Började kl 13 idag och slutar kl 13 imorgon... Än så länge går det fint

• Mareldsbarn

Alla i tråden är online.... suck... vad trist Här sitter jag med ett glas vin utan man och med ett sovande barn jaja jag får la tralla vidare till andra sidor dårå

• Mareldsbarn

haha jo visst menade jag offline lite för mycket vin (dock endast 1 glas intaget) kanske Vad är det som är skit Vt? Förkylningen? Passa på att lägg dig tidigt så du får många sömntimmar, brukar göra susens! Hoppas du blir frisk snart!

• Mareldsbarn

ajajaj VT, du som brukar vara så duktig på att finna balansen. Släpp att du räknar point, det är inte det viktigaste just nu. Det viktigaste är ju att du får ner sockervärdet så du får må bra både psykiskt och fysiskt. En promenad? Är det något som skulle hjälpa? Hur kommer det sig att du får sådana problem med blodsockret en dag? Att det ska göra en sådan stor skillnad menar jag. Det är svårt att gå och sova nu när det är så högt va?

• Mareldsbarn

Hallon, urk för halsont! Hade du inte haft ont i halsen hade det kanske varit gott med ett glas söndagsvin Hoppas du blir bättre snart!

VT; vilken fin mamma du är som mitt i allt ändå tar dig tid att lägga lilltjejen Jag hoppas verkligen att ditt socker landar lite nu så du snart få sova även du. Det låter som du att du skulle behöva det. Och du, tack för komplimangen om Lisebergskorten! Nu gör du mig både generad och väldigt väldigt glad när du skriver så Vacker? Det har nog aldrig någon sagt till mig att jag är TACK!

• Mareldsbarn
    Men vad är detta? SÅ söta ni är! Vt nej nej jag hade aldrig tid med killarna för jag hade fullt upp att leda tjejgänget, haha Men du VT, inte ska du lipa! Du är ju alldeles underbar med Lyckeli. Du ser till hennes behov ut i fingerspetsarna. Världens bästa! Förresten, jag log lite när du skrev lipa. För Lipa betyder gråta och även räcka ut tungan för mig men för Daniel betyder det enbart "gråta" och våra konversationer kring det begreppet kan bli lite roliga ibland Första gången jag sa till Julia; Kan du lipa? (och så sträckte jag ut tungan), då undrade minsann Daniel vad jag höll på med för eftersom han inte såg min tunga så trodde ju han att jag frågade unga fröken om hon kunde gråta Men återigen till lipa (gråta), förlåt mitt sidospår. Du har gett Lyckeli allt ett barn behöver så försök att somna lugnt och nöjt ikväll för jag kan lova dig, att i rummet bredvid så ligger där en tös och sussar så sött. Hon drömmer vackra drömmar och lever i en alldels underbar trygg värld, precis som varje 1-åring är värd att få leva i!
  • Mareldsbarn

Kvack, tack till dig med Håller med Vt jag med där. Vad tråkigt att han agerar som han gör. Något som är förklaringen till hans beteende? Vad bra att du ändå kan sätta dig ned, ta tag i saken och förklara hur du mår och hur du resonerar samt vad du behöver. Kan han göra samma sak?

• Mareldsbarn

Rimfo; tack fina du!

VT; Ja jag känner verkligen igen mig i dina tankar. Det gör mer ont i en nu för tiden än vad det gjorde innan man fick barn. Jag har fått en helt annan kontakt med mina känslor men det ärk anske inte så konstigt då en del av mig lever på utsidan av mig. En del som jag så gärna vill skydda med allt jämt och ständigt men ändock inte kan det... Ibland behöver även jag stanna upp och titta på Julia med andra ögon -det är då jag ser hur himla bra hon faktiskt har det, trots allt. Det är mina hjärnspöken som kan fara igång ibland och jag kan känna att jag är otillräcklig men jag tänker ju egentligen enbart egocentriskt där för när jag försöker se saker ur Julias synvinkel så har hon det ju återigen toppenbra Det är nog viktigt att kunna förlita sig på det också. Jag börjar ju själv gråta så fort något händer henne men försöker att inte visa det. Nåde den som petar på mitt barn! ... aldrig trodde jag man kunde tänka eller känna så. Det är jobbigt på ett vis men det är helt klart värt att känna så när man får spendera dagarna med världens bästa gullunge, inte sant?

• Mareldsbarn

Precis! Nu är det jag som håller med dig Jag kan ibland känna mig som en hemsk mamma som satte Julia på förskola när hon var 1 år och 1 vecka bara för att jag själv var så glad över en fast tjänst och heltidsarbete. Nu går Julia 4 dagar i veckan varav 3 dagar är 9-15 och en dag är 8-16. Hon har superkul om dagarna och verkar må väldigt bra. DET är underbart att se så jag får helt enkelt köra på att hon behöver få träffa andra barn och röja runt lite om dagarna. På förskolan får hon mer än hon kunnat få hemma och den tid som blir över är definitivt mer kvalitetstid för min del med Julia nu. Det är toppen det med. När saker och ting känns tungt brukar det allt som oftast lätta en aningen då man sätter det i ett annat perspektiv. Det gäller bara att ha förmågan att kunna göra det tror jag.

• Mareldsbarn

Haha vad roliga vi är. Vi för en diskussion som går ut på exakt samma sak men vi använder olika ord för att beskriva vad vi tycker trots att vi tycker lika och vi vet om det Jag börjar nog blir lite trött i huvudet tror jag

• Mareldsbarn

VT; japp så är det ju Fastnade i telefonen men nu blir det minsann sängen för hela slanten. Natti natti

• Mareldsbarn

VT; Åååååh så roligt! GRATTIS! DET är ni värda! Vad glad jag blir! Hur mår du?

Är på språng så jag läser resten och skriver mer senare...

• Mareldsbarn

Lille, så roligt! Underbart med en solsemester nu också! Grattis till vinsten

VT; Även jag blev så sugen på just den där känslan att få längta, plussa och veta att ett liv frodas så vackert i magen. jag njuter! MEN jag är inte redo för en nr 2 på ett bra tag så jag njuter glatt av känslan ett tag till Har ni hunnit berätta för nära och kära än (ja det utöver oss här i tråden dårå )eller vill ni hålla på det ett tag till?

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8