Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008, del 8

Heidi; En stort kram till dig! Jag kan bara tänka mig hur det känns att förlora en förälder och ändå tror jag att saknaden, tomheten och sorgen är större än vad det går att föreställa sig. Vilket fint avsked ni fick och vad härligt att ni kunde spela hans favoritlåt tillsammans med honom. Som du säger blir det lite symboliskt att han gick bort på er bröllopsdag. Jag tänker på dig!

Lana, ja visst är det roligt att ses IRL. Det kändes så avslappnat att träffa alla er hos VT förut. SOm att man hade setts förut

Inatt har det tydligen åskat och blixtrat som sjutton här hemma men jag hörde inte ett ljud för jag sov som en stock. Sov på jobbet och då sover jag bra mycket bättre än hemma så det är rena semestern att sova här och inte bli väckt av Julia

• Mareldsbarn

Lille; stackars William

Carina, oj vad du "ser" att många i tråden kommer få fler barn. Hur fungerar det där? Lägger du kort eller har du en stark känsla? Vad tror du om mig då? Jag blir så nyfiken! Kommer jag få fler barn och i så fall vad och när?

Sitter på jobbet nu. Julia sov hos farmor o farfar i natt då D och jag har jobbat natten. Allt hade gått finfint! Nu saknar jag henne som sjutton men får allt vänta tills hon vaknar imorn bitti för att leka lite innan jag börjar jobba imorn igen.

• Mareldsbarn

Carina, wow en flicka till om 1 ½ år? Jag fick lite panik för så tidigt vill jag inte ha fler barn nu men hade du frågat mig för flera år sedan så hade jag velat ha dom åren mellan mina två barn så kanske du har rätt ändå

Lille; stackars William... Måtte han få bli frisk snart

• Mareldsbarn

Lina; Haha nä du har kanske rätt. 1,5 år är kanske en bra tid framåt Men jag har ju precis börjat landa i min egna kropp och tänkte göra det ett par år till typ en sisådär 3-4 år. Nu får vi se om jag sitter här om 1,5 år med en plussticka i handen helt enkelt Ja du kanske gör det om bara några månader

• Mareldsbarn

VT; välkommen hem! Jag finner snart inga ord för den situation du befinner dig i. Jag syftar ju givetvis på Markus brors operation. Det är ena katastrofen, sorgen och berg och dalbaneturen efter den andra Måtte detta bara inte vara något elakartat!

Carina, precis som så många redan har sagt så bör du nog vänta till BIM och testa då. Vi kan inte svara på om du är gravid eller inte utan det får ett gravtest göra när du närmar dig Bim

Imorn firar jag och D 8 år! Otroligt! D har såklart glömt vår årsdag men jag hänger inte läpp för det Han vet om att jag har "tjingat" honom på kvällen när Julia somnat för lite räkmys. En tisdag?! -undrar han men eftersom vi arbetar helger som vardagar så missar man att helg är helig på sitt vis så han hakade inte upp sig så mycket på detta ( i och med att vi ibland leker "helg" en vardag). Jag tänkte inhandla 8 rosor, 1 ros för varje år jag fått vara vid hans sida och förutom skaldjuren blir det en liten flaska skumpa samt en hyrfilm. Hyrfilmen (Valkyria) måste jag ordna för att bryta allt det romantiska då jag själv är väldigt romantisk men blir det för mycket så reser sig rygghåret lite på D

• Mareldsbarn

VT; förlåt jag gratulerade aldrig till trollungens första steg här! Gjorde det på facen så då glömde jag av att höra det här med Men du, inte är det skillnad på spontana steg eller inte! Ungen tog ju steg utan stöd! Alldeles själv! Sina allra första egna steg på jorden och både du och Markus fick skåda detta! Alldeles alldeles underbart och vackert!

• Mareldsbarn

VT; GRATTIS! Vilken rolig dag ni kommer få tror jag två filmer på en och samma dag Hoppas ni får det toppen!

Heidi; Det är alldeles för orättvist. Jag beklagar verkligen återigen förlusten av din pappa. Vad skönt att du kan vara nära din familj i sorgen. Skönt att ni har varandra.

Carina, jag håller tummarna till bimdagen

• Mareldsbarn

Men Lana, varför ska du vara korkad för? Du är ju faktiskt inte bara mamma eller hur? Du är helt klart värd vila och roligheter utan ditt barn som vi andra också är. Låter underbart att du har haft det skoj! Sådana saker är viktiga att göra fastän man har fått barn tycker jag. Alla tar sig inte den tiden men vissa gör och guld till oss!

• Mareldsbarn

Lina, ursöta ungar

VT; vad skönt att höra att ni har haft det gott! Härligt med sovmorgon också

Jucea och ni andra; LONDON! Ni som har varit där, har ni några tips på sevärdheter? hotell, vandrarhem? ja resan överhuvudtaget Jag och D spånar på en weekend runt november i år men vi har aldrig rest dit förut och det får ju gärna kosta lite mindre än mer såklart

• Mareldsbarn

Hallon, vilken känsla att få examensbeviset i handen

Sthlm, jag harnu samma kupa som innan jag blev gravid. B alltså. Men jisses vilka uttömda påsar man bär på

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8