VT: Fast för M:s del är det ingen fara, eftersom vårat kök är i sådant stort behov av renovering har M inte fått vara något på golvet där till att börja med. Hon är mest i vardagsrummet och sovrummen (mest vardagsrummet eftersom det är där vi är dagtid om vi är inne). Jag var verkligen skit nervig över hur detta skulle fungera. Svärföräldrarna och L kommer på fredag så det känns väl si sådär.
Heidi: Köket är ju inte ens bestämt än, men vi är rätt på det klara med vilket det blir. Lån och sådant är klart så det gäller mest att vi ska bestämma oss men sedan är det ju leveranstid, A hinner börja jobba, vi ska göra stora delar själv. Så viss tid tar det ju, men då vi väl valt kök kommer vi ju riva ut allt det gamla och då är det ju nytt golv som läggs först.
Till det positiva är ju i alla fall att han under laminatgolvet vi hade i köket hittade en plastmatta som troligtvis varit sedan kåkarna byggdes på 60 talet och det behövde försvinna. Riktigt otäckt. Hittade även mindre roliga grejer i och med att han slet upp golvet och nu är det i alla fall rent trots betonggolvet. Nu då jag lyckats smälta lite känner jag mig liiiiite mindre sur och lite mer, hm.... ja jag vet inte, förvissad om att det hela kommer sluta bra? Vi har lagt ut lite plattor i hallen för att se hur det kommer bli. SKIT SNYGGT. Kanske rent av sliter ut köket och klinkar vidare där inne
Ja, jösses vilken dag. Slut som vanligt.