Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

Väntelistan kan vara olika lång... en kompis till mig som gick med där hamnade på väntelista, men ändå tog det bara ett par veckor tills hon kom med i sin första kampanj. Sen går det lite i vågor tycker jag. Periodvis får man många erbjudanden, och sen kan det vara stendött i flera månader...!

• lille08

sthlm: Spännande med eget företag! Vad är det för något företag du planerar att starta?! *nyfiken*

Jobbigt att F sov dåligt i natt. Här sov vi bra, men som vanligt är William morgonpigg. Idag tyckte han vi skulle kliva upp vid 5:20.

Carina: Inget roligt att vara sjuk. Hoppas du snart mår bättre!

Jucea: Stort grattis till husköpet!!

Lina: Håller tummarna för att ni snabbt hittar en köpare till ert hus! Du får tjoa till sen när det ligger ute på hemnet så att vi får ta en titt!

• lille08

Mareld: Japp, vi har också köpt hus... fast det är inte inflyttning förrän 1/3 så det är ju ett tag kvar...

Det är ett 1½-planshus m källare. La ut länken här för ett tag sen då det låg ute på Hemnet.

http://www.familjeliv.se/hem/lille08/gallery/phpvxokj0.jpg
    Inte så bra kvalitét på den här bilden, men man ser på ett ungefär hur det ser ut utifrån.

• lille08

Mareld: Härligt att höra att det går bra för Julia på förskolan och att hon blir väl omhändertagen av de stora tjejerna!

Här har det förutom husköpet inte hänt nåt särskilt vad jag kan komma på. Veckorna bara rusar iväg. I morgon har halva graviditeten passerat.

• lille08
    Heidi: Håller tummarna hårt för att allt kommer att se bra ut på UL! Molvärk behöver ju inte betyda något negativt utan kan ju bero på att livmodern växer, och blödningar (både små och rikliga sådana) har jag haft med både William och den här bebisen utan att det varit nån fara.

Jobbigt bara att behöva vänta så länge innan du får besked.

Jucea: Oj oj, då gjorde laktulosen susen. Hoppas ni snart får ordning på hans mage. Inget kul med vare sig förstoppning eller diarré.
  • lille08

Heidi: Oj det blir en lång flygresa med en så liten, men det är bara att hoppas på att bebisen sover en del under resan. Det kommer säkert gå bra! Mycket packning blir det ju också så fort man reser med barn, men samtidigt så finns det ju mycket att köpa i USA också om man glömmer (eller inte orkar ta med). Det mesta som finns här som t ex blöjor, tvättlappar och sånt finns ju där också.

Jag hade nog satsat på att ha med mig en bärsjal på en sån resa. Tar ju inte så stor plats och är smidigt att bära med för att få avlastning för ryggen och få händerna fria.

• lille08

VT: Såna där perioder kan jag också ha ibland! Försök att planera in något kul att se fram emot. Det brukar hjälpa tycker jag när man känner sig trött på det mesta.

• lille08

VT: Ja att ladda batterierna emellanåt är jätteviktigt! Tyvärr blir det lätt dåligt med ensamtid under småbarnsåren. Det är ju en rätt så intensiv period nu när man har en 1-åring hemma.

Ett par gånger när det t ex varit tufft med sjukdomar och dåligt med sömn har jag och min sambo åkt iväg och bott på hotell en natt utan barn. Så skönt och välbehövligt!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8