Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

Carina: Vad skönt att det är bättre mellan er nu.

Med lillskrutten i magen här är det förhoppningsvis bra. Gick in i v 11 i fredags och nu på onsdag ska jag på inskrivning. Med mig är det lite sisådär. Mår riktigt illa emellanåt och tycker det mesta luktar skunk. Nu har jag dessutom haft migrän ett par dagar och det är jobbigt som bara den!

• lille08
    MissHellen skrev 2009-07-05 21:30:23 följande:
    Oj, vad jag har missat Grattis Jucea och lille!!! Hur mår ni? Jag är bara lite avis
    Tackar!

Du får läsa mitt svar precis här ovan om hur jag mår. Kan inte direkt säga att jag mår som en prinsessa! Fast i och för sig... även prinsessor kan väl må illa och kräkas ibland!
  • lille08

jucea: Skönt att du klarat dig undan illamåendet rätt så bra! Själv mår jag illa från ca kl 20-21 varje kväll och sen fram till nån gång runt kl 8-10 varje morgon. Går upp 2-3 ggr varje natt för att kissa och då brukar även illamåendet kännas av rätt så rejält. Nu har jag suttit här och klämt i mig ett par bananer för att hålla värsta illamåendet i schack.

• lille08

Rimfolina: Kan tänka mig att det blir lite omställning från att varit föräldraledig i 2½ år till att börja jobba heltid. Men jag håller tummarna för att det kommer gå fint!

Vad jobbar du med?!

• lille08

Jucea: Ja visst oroar man sig för att det kanske inte står rätt till där inne i magen. Även om jag såg lilla räkan där inne för en vecka sen och allt såg bra ut då så finns ju inga garantier för att allt ser bra ut idag! Men man får försöka tänka positivt och att chanserna för att allt är bra trots allt är större än att det skulle vara något som är galet. Men att oroa sig hör nog graviditeten och föräldraskapet till tror jag.

När min store kille var liten var jag livrädd för plötslig spädbarnsdöd. Jag trodde hela tiden att han skulle dö. Så när han sov var jag där och tittade jätteofta för att se att han verkligen levde och andades. Stackars liten. Undra på att han sov dåligt!

Med William är jag mycket mer avslappnad. Visst har jag oroat mig ibland när det gäller honom också och framför allt när han varit sjuk och vi åkt in en del till akuten. Men som sagt, inte alls som med första barnet.

• lille08
    luzorsus skrev 2009-07-06 12:08:47 följande:
    Tråkväder här....har en bakdag hemma med tjejern, har gjort grahamsbullar nu och ska nu göra kanel och vaniljbullar..
    Tråkväder här också!! Men då hinner man kanske med lite här inne också... som att hamna vid datorn! Hihi! Nä, men tvätten är iallafall påbörjad här. Alltid något. Låter gott med bullar. Det bakade jag häromdagen.
  • lille08

Rimfolina: Ah, just det ja... nu när du skriver vad du jobbar med så minns jag att du skrivit det förut. Jäkla kommun som ska strula!!

Hihi, kan tänka mig att Ester är riktigt söt när hon flirtar och berättar saker. Märker att det händer otroligt mycket i utvecklingen här hemma också just nu. Just nu sitter William och pratar med vår hankatt. Borde nästan filma dem för de ser för roliga ut. Alla som hör vår hane jama tror att det är ett barn som skriker för han låter väldigt speciellt. Så nu sitter de på golvet båda två och jamar åt varandra (ja de pratar väl om något kan jag tänka mig ).

• lille08

Melva: Usch, stackare som har huvudvärk. Jag fick en gräslig huvudvärk i lördagskväll som försvann först igår. Misstänker att den kom efter vi hade varit på Liseberg och solen hade gassat på oss precis hela dagen och sen var det ju väderomslag efter det också, så det kan nog ha påverkat. Skönt att höra att du mår bättre idag förutom huvudvärken.

• lille08

Amelie: Haha, känner igen det där! Jag var också MYCKET duktiga med mina promenader i vinterkyla och mörker än vad jag varit nu. Men orken har inte funnits där. Sen är det så himla skönt att bara kunna ta det lugnt när William sover. Även här ska allt utforskas... och roligast är såklart farliga ställen där vi inte vill att han ska vara!

Luzor: Här är det väldigt växlande väder idag. Ena stunden skiner solen och i nästa vräker regnet ner. Nu är det både sol, regn och åska!

• lille08
    jeng skrev 2009-07-07 14:21:17 följande:
    Åghhhh, hjärtljud idag förresten! 160 slag och allt lät jättebra
    Härligt!! Kan tänka mig att det kändes otroligt skönt att få höra dem.
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8