Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

Quinny och bea85: Välkomna hit!

Själv är jag mamma till William som föddes den 26 augusti förra året. Jag har även en son sen tidigare som fyller 10 till hösten och min sambo har också en son och han är 5½. Vi väntar även en liten till i januari 2010. Får se om vi fyller på grabbgänget med ytterligare en pojke, eller om det blir en flicka!

Carina: Välkommen tillbaka!

Sthlm: Fina bilder i ditt galleri. Söta barn du har!
  • lille08

Åh jag ska nog köpa en trisslott idag tror jag, för vilken TUR vi har!!

Mäklaren ringde precis och sa att de som la högsta budet i förra veckan på ett hus där vi var med och budade har inte fått igenom sitt lån med banken. Eftersom vi la näst högsta budet så får vi nu köpa det om vi vill, och det är klart att vi vill! Min sambo måste bara ringa nu och prata med banken eftersom sista budet blev 50 000:- mer än det vi har kollat upp med banken innan, men jag hoppas inte det är några problem.

Hoppas hoppas nu att huset blir vårt!! Det är stort och har en stor trädgård och skulle passa oss perfekt!

• lille08
    luzorsus skrev 2009-08-17 11:56:09 följande:
    lille: Har du nån länk eller bilder på huset igen?
    Tyvärr är det redan borttaget från Hemnet, men jag har lagt ut en bild på min blogg om nån vill kika.

Vi har pratat med banken nu och i eftermiddag åker vi och skriver på pappren!!
  • lille08
    3 barns mamma84 skrev 2009-08-17 11:08:08 följande:
    Sambons mamma bor i danmark och det känns bättre att komma iväg och börja på något nytt liksom allt är billigare och trevliga människor och bättre hjälp om man vore gravid. Billigare hyra på husen och villor och lägenheter. Alltså en hus på 148 kv i 5000kr i mån är Billigt Jag tror nog + här med hihi hoppas nu att man får en bebis denna mån i magen.
    Hoppas att ni kommer trivas där! Har du någon bild på huset ni ska bo i?

Huset vi ska köpa är stort... 230 +97 kvm... och tomten är på 2127 kvm... så där finns det yta att röra sig på! Å andra sidan kommer trädgården kännas liten mot den vi har nu, haha! Den är väl tre eller fyra gånger så stor tror jag.
  • lille08
    Quinny skrev 2009-08-17 12:03:37 följande:
    Grattis till huset
    Tack!

Fint namn din dotter har! Vi klurar just nu på namn. Blir det en kille till så vet vi faktiskt inte vad han ska få heta. Känns som vi avverkat de pojknamnen vi tycker är finast. Blir det en flicka så kanske hon ska få heta Agnes. Det är nog det enda namnet vi är överens om än så länge!
  • lille08
    luzorsus skrev 2009-08-17 13:16:44 följande:
    lille: Har du din bloggadress?
    Tack för alla grattis! Känns jätteskönt att det har löst sig nu med boende.

Min blogg hittar du här: lindaskriver.blogspot.com
  • lille08
    jeng skrev 2009-08-17 12:21:15 följande:
    Lille, GUUUUD vad glad jag blir för er skull!!! Iiiihhhh vad bra!! Inflyttningen var precis i början på året va?!
    Tyvärr i februari... hade ju gärna flyttat in lite tidigare, men men... blir säkert bra ändå! Jag får väl stanna några extra dagar på BB!
  • lille08

Tack för alla grattisar! Vi var iväg och skrev på pappren för huset igår eftermiddag så nu får tiden gå snabbt så att vi får flytta in. *längtar*

I natt har jag sovit som en kratta, trots att William sov bra. Kissar i vanliga fall minst ett par gånger varje natt, men i natt var det värre än vanligt. Var uppe 4-5 ggr. Ena gången försökte jag sova vidare trots att jag var kissnödig, men vaknade bara en kort stund senare av att jag var alldeles svettig av konstiga drömmar. Det var säkert bara för att jag drack en del te igår. Det är väl lite vätskedrivande tror jag.

• lille08
    Hallonsocka skrev 2009-08-18 10:00:02 följande:
    Hörrni! Det kanske är lite svårt att svara på, men ung. hur många dagar kan vara bra att spara av fp, sett till studiedagar, ledighet från dagis osv?
    Ja det är ju jättesvårt att svara på... men jag hade ganska många veckor sparade med min store kille när jag började jobba. Skönt att ha lite dagar att kunna ta ut vid inskolningar, lov, studiedagar och så och även att kunna förlänga semestern med nån extra vecka på sommaren.

Har lite dålig koll på hur länge våra dagar räcker denna gången. Måste nog räkna lite på det!
  • lille08

Lina S: Jag har kompisar som har liknande problem. De letar efter nytt hus men måste ha en köpare på sitt gamla hus innan de får ok med lån från banken. Nä, ha råd med två hus har man ju knappast nån längre tid om man inte har väldigt bra inkomster. Men jag håller tummarna för att ni får ert sålt om ni köper det andra.

Ja det känns jätteskönt att vi har hittat ett hus nu. Synd bara att det inte var inflyttning lite snabbare. Hade varit kul att kunna fixa lite innan nästa bebis kommer. Finns ju en del man vill greja med och göra om i huset om man säger som så. Det är ett äldre par som bor där nu. Men vi får väl ta lite i taget sen. Ska bli himla skönt att komma ifrån detta huset som är alldeles för litet för oss + har problem med mögel och fukt.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8