Inlägg från: lille08 |Visa alla inlägg
  • lille08

Augustibebisar 2008, del 8

Heidi: Håller tummarna för att det inte är missfall utan helt ofarliga blödningar. Jag hade ju blödningar i början av denna graviditeten som jag trodde var mens. Den första höll i sig i hela 9 dagar. Hade jag vetat då att jag var gravid så hade jag absolut trott att det var ett missfall... men nu trodde jag att det var en ovanligt långdragen mens istället...

Hoppas du kan få komma in och göra ett vul så du slipper oroa dig utan vet vad det är som händer! *kram*

• lille08

Heidi: Nej jag kände inte av ömma bröst alls i början av denna graviditeten. Det är först nu som de blivit det!

Jucea: Grattis till bilköpet!

• lille08

Jucea: Jobbigt med förstoppning! Det värsta är ju att det lätt blir en ond cirkel... eftersom det blir obehagligt att bajsa håller de sig och då blir bajset ännu hårdare! Men håll igång hans mage med katrinplommon, päron, kiwi, messmör och annat som är lösande. Det finns även lactulos på apoteket som man kan blanda i maten. Mycket vätska är också bra. Min store kille var förstoppad jätteofta när han var liten.

• lille08

Ser att ni diskuterar barn och boende. Just nu bor vi i ett hus med två sovrum. 10-åringen har eget rum, vi har William inne hos oss och min sambos 5-åring som bor här varannan vecka har fått ett rum i en del av vardagsrummet (vardagsrummet är väldigt stort så vi har delat av det med en hylla + byrå). Men det känns alldeles för trångt här och bo kvar här när nästa barn kommer hade inte varit så lätt. Så det ska bli jätteskönt sen när vi flyttat!

Där kommer de stora grabbarna få varsitt rum, William kommer så småningom få dela rum med sitt syskon (men bebisen sover ju inne hos oss i början). Skulle det vara så att vi känner att alla barnen behöver varsitt rum så går det lätt att fixa ett rum till genom att sätta upp en vägg.

• lille08

Usch nu är det tredje dagen i rad som jag har migrän-huvudvärk! Tack och lov brukar det alltid gå över på tredje dagen så jag hoppas på det. Extra jobbigt är det när William nu har varit supergnällig pga en kindtand som är på väg igenom. I morse vaknade han dessutom strax efter kl 4 och tyckte det var morgon. Det har ju hänt innan att han vaknat så tidigt, men då brukar han somna om efter ca 30 min-1 tim. Men inte idag! Nej, han somnade om först nu!

Tyvärr får han inte sova så länge nu för jag ska iväg till bm om en stund så vi måste åka om en timma.

Ute är det riktigt höstrusk idag. Det blåser och regnar och är inte särskilt varmt.

• lille08

Jucea: Drömmar ja... i natt hade jag en dröm om att vi hade två stora delfiner i badkaret och jag svor över dem när jag skulle städa där inne. Fick kånka ut dem till Williams lilla barnpool så att de fick plaska där under tiden. Haha, vart får man allt ifrån??!

• lille08

Jucea: Jag hade nog inte haft barnet på dagis om jag inte absolut hade behövt det. En 1-åring drar ju lätt på sig smittor och vill man själv undvika smittorna hemma så... ja, då är det ju bättre ur smittosynpunkt att ha barnet hemma.

Jag kommer nog vara lite försiktig med t ex Öppna förskolan nu i höst. Jag vet ju inte alls hur William kommer bli när han blir förkyld framöver. I vintras och våras var det verkligen jättejobbigt med hans luftrör och hosta. Förhoppningsvis så blir han ju inte lika sjuk framöver eftersom han fått pulmicort varje dag sen i maj. Men kan man undvika influensor och sånt så är det ju skönt.

Sen tänker jag inte till 100% isolera oss. Lite socialt umgänge behöver man ju trots allt! Men kommer då vara lite extra noga med handhygienen.

• lille08

Melva: Vad ledsen jag är för din skull. Förstår att det måste vara en jättetuff situation. Men trots allt så tror jag att du i långa loppet kommer att må mycket bättre om du lämnar honom. Sen är det inte lätt att ta ställning till en abort eller ej mitt i allt detta. En stor kram till dig hur du än väljer att göra! Det kommer att lösa sig på något sätt ska du se. Vi finns här om du behöver prata, men som du säger så behöver du ju få stöd irl också. *kram*

• lille08

Jucea och VT: Det skrattet bjuder jag på! Kan säkert dela med mig av fler knasiga drömmar framöver. Som gravid finns inga gränser för vad jag drömmer. Har varit likadant varenda gång jag varit gravid. Allt från helknäppa och galna drömmar till läskiga sådana som gör att man knappt kan somna om.

Jucea, dina drömmer lät inte alls roliga! Såna slipper man gärna.

VT: Tycker absolut att du ska kolla upp så du inte fått borrelia, och särskilt med tanke på att du haft flera fästingar i sommar.

KaOl: Kul att din store kille ska få ett syskon! Ja, det är ju lätt annars att ensambarn blir rätt bortskämda. Det var min store lite här också innan han fick småsyskon.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8