• Labonina

Svenskar i Lyon, Frankrike?

Jag bor också i Frankrike, men i Annecy sedan maj med en två månaders bebis. Har inte heller riktigt kommit in i det än, men så har det varit så mycket nytt med den nya bebisen, man jag tänker att det nog kommer så småningom. Det tar ju ofta ett bra tag innan man känner sig riktigt hemma på ett nytt ställe.
    Är ibland i Lyon där min sambos mormor och morfar och bror bor.
    Hur kom det sig att du hamnade i Lyon?

• Labonina

Vid schzewiska gränsen bor du ser jag, det är ju nära! Hur trivs du och hur länge har ni bott där?
    Jag bodde i Bern innan, men flyttade nyss till Annecy.

• Labonina

Ja, pendling mellan Annecy och Geneve är inte helt bra, det går inte många bussar och köra bil i Geneveär ju väldigt mkt köer. Jag ska söka jobb framöver och då blir det antagligen Geneve, men vi har sagt att vi ska diskutera var vi vill bo då så ingen av oss behöver lägga alltför mkt tid på pendling.

Hur kom det sig att du hamnade i Schweiz/Frankrike?

• Labonina

Kul, min sambo jobbar också på CERN, fast delvis också i Annecy så han pendlar bara ibland. Är han också svensk? Vad jobbar du själv med?

• Labonina

Ja, detta kanske inte hör till denna tråden, vi kanske borde inboxa..?

Skönt att vara ledig med dottern när hon är lite äldre också kan jag tänka mig. Ska du söka nytt jobb sen?

Jag håller på med forskning inom biologi och avslutade ett projekt i Bern innan jag flyttade ihop med min pojkvän som har bott i Annecy i många år. Han är anställd i Anncey, men samarbetar med CERN så han är bara nån eller några dagar i veckan på CERN.

Svar på tråden Svenskar i Lyon, Frankrike?