Knasten83 skrev 2009-06-26 18:43:12 följande:
Madlin: beklagar... Det är därför min fråga dök upp, är orolig att jag gör fel liksom!? Att jag själv kan påverka ett
MF.. men antagligen kan man väl inte det för att man kör en detox rent tillverkat av örter? Det verkar konstigt..Om du inte lyckats redan så hoppas jag du lyckas snart me grav!
Jag kör Cambridge emellanåt när jag gått upp lite eller bara känner mig uppsvullen och jag har plussat tidigare också när jag precis kört sån kur. Första gången hade jag inte haft mens på ett halvår pga att jag opererat bort en cysta och ena äggstocken. Blev gravid på en gång på första ägglossningen trots att vi var försiktiga. Vi planerade inte barn och jag hade ingen aning om hur ägglossning fungerade osv, hade aldrig ens tänkt på det, fick reda på att jag var gravid i v. 17. Tyvärr fick jag ett sent mf pga de omständigheter jag befann mig i då, gick igenom ett trauma då min sambo dog och hade ätit massa sömntabletter och druckit alkohol mm innan jag fick reda på att jag var gravid.
Andra gången var det inte heller planerat, trodde jag hade en karta p-piller kvar vilket jag inte hade och det dröjde för lång tid innan jag fick nya, blev ett litet glapp mellan två piller och tydligen kom ägglossningen igång på den lilla tiden. Vi körde med avbrutet sex, men jag blev gravid ändå och chanserna för en andra graviditet på absolut första chansen trots försiktighetsåtgärder borde inte vara så stora. Jag levde med en kille som misshandlade mig så jag gjorde abort för jag ville inte att det skulle växa upp med en sån pappa.
Nu plussade jag igen när jag kört en lågkolhydratkur så kanske har det ett samband, eller så är det bara slumpen. Tror absolut inte att det påverkar ett embryo alls om man kört en diet, så länge man inte har brist på något i kroppen. Det dröjer ju några veckor innan embryot börjar leva på mammans resurser.
Vi har inte plussat än, men vi jobbar på det :) Är på andra försöket nu efter mf'et, så hoppas på ett plus inom ett par månader iaf. Lycka till ni andra!