Inlägg från: Janssonkatten |Visa alla inlägg
  • Janssonkatten

Mitt tips är detox

Detox ska inte göras mer än 4 gånger / år, men jag kan absolut tipsa er som kämpar på att testa en reningskur. Jag nämner inget märke eftersom det ska vara reklamfritt, sen är säkert många märken likvärdiga ändå.

På min första detox fick jag ägglossning
    Min andra blev jag gravid
    min tredje blev jag gravid

Kanske värt att testa?

• Svar på tråden Mitt tips är detox
  • Janssonkatten

har det nån betydelse igentligen? Har man pcos är ju första steget att försöka bli gravid.
    Svaret är nej, första graviditeten resulterade i missfall. men med denna är jag fortfarande gravid.

• Janssonkatten

en kur som renar kroppen, finns i alla möjliga varianter men de jag testat är en kur man dricker (smakar i princip bara vatten) i 20 dagar samtidigt som man får äta normalt. finns i tablettform oxå. Kolla på hälsobutiker. :)

• Janssonkatten
    Knasten83 skrev 2009-06-26 09:24:23 följande:
    Janssonkatten: Det var absolut inte meningen att trampa på eller va otrevlig mot dig med min fråga.Att jag undrar beror på att jag har en bekant som också blivit gravid två ggr efter detox men fått MF en av gångerna. Nu är hon lyckligtvis gravid igen i tidigt skede. Det var av ren nyfikenhet jag undrade! Så, förlåt igen om jag trampade på en öm tå..Trevlig helg!
    Jag misstolkade :)
    Jag har oxå som föregående talare slutat med kuren direkt jag +:at. Det har alltid varit samma månad eller månaden efter som jag blivit gravid. Tror helt enkelt att det i mitt fall beror på (dels att jag snusat i många år och) att jag ätit mediciner som av kuren rensas ut. Jag är noga med att alltid sluta snusa när jag detoxar, vilket säkert oxå spelar in.
  • Janssonkatten
    Knasten83 skrev 2009-06-28 10:37:18 följande:
    JanssonKatten: Nu har ÄL precis varit o detoxen har jag slutat med! HOPPAS!!!!! Jag slutade röka för 3 månader sedan så jag tror i vilket fall som helst att detta va ett bra drag för min kropp, precis som du skriver, snus..tobak..alkohol o annat gift behöver rensas ut.Vilken vecka e du i nu om man får va nyfiken??
    Är nu i vecka 11 (10+4) och hoppas att det går vägen denna gång! Jag tycker att det är vår tur nu efter 4 och ett halvt års kämpande. :)
  • Janssonkatten

Jo jag har plussast en gång utan detox. Jag rekommenderar det till alla, vare sig man försöker plussa eller inte, en rening av kroppen kan inte vara skadligt :)

• Janssonkatten
    Knasten83 skrev 2009-07-16 11:03:09 följande:
    Hur har allt gått??? Nyfiken! Hoppas du/ni mår bra o att grav kommit över de kritiska veckorna galant!! =)
    Jodå allt fungerar jättebra :) var i veckan och kollade att den lille utvecklas som den ska och det gör h*n :)
  • Janssonkatten
    Vårflickan84 skrev 2009-07-22 14:16:51 följande:
    Men kan man köra detox samtidigt som man tar pergo?nu ska jag inte ta pergo denna månad men "effekten sitter i månaden efter" och jag är rädd att denna effekt försvinner med en detox? nån som vet?
    Absolut ingen fara. En detox är bara en vanlig reningskur som slänger ut kroppens slaggprodukter. Absolut inget som ändrar dina hormoner eller så. Jag har oxå alltid detoxat en månad - en halv månad innan pergokuren och det är då jag fått bäst resultat. Som att kroppen varit mer "med i matchen" om man säger så :)
  • Janssonkatten

biverkningar ja..
    Min kropp var då full av skit, nikotin, mediciner och massa andra slaggprodukter (eftersom jag kört in det i min kropp i flera år). Det första jag märkte första gången jag detoxade var att jag blev förkyld direkt (vilket jag hört andra oxå blivit). Jag kissade oxå mycket mer än vanligt och i början hade jag en enorm huvudvärk. Tarmarna kommer oxå igång för mig.

Egentligen inte så konstigt att kroppen reagerar så, det är ju trots allt en avgiftning :) Jag tror att alla möjliga symtom kan dyka upp.

Efter ungefär en vecka kom iaf belöningen, jag blev mycket piggare och både hyn och håret såg bättre ut :)

• Janssonkatten

man kan äta och dricka precis som vanligt, man väljer ju själv hur mycket "nytt skit" man vill fylla på med medan man rensar ut det gamla :)

Det är klart, ska man göra det riktigt ordentligt ska man väl strunta i kött, socker, alkohol och tobak helt. Men jag har inte gjort det under mina detoxar iaf.

• Janssonkatten
    Majsan1977 skrev 2009-07-28 09:28:35 följande:
    Hej Gör ett litet inhopp här. Jag har PCO och har försökt att bli gravid i ca 6 månader.... Valde att göra en detox kur då jag pga en olycka för några år sedan ätit en hel del smärtstillande mm. Så jag tänkte att det kunde kanske vara bra att rensa kroppen om man nu skulle försöka bli gravid. Jag blev gravid direkt efter Detox kuren (utan hjälp av något annat) har funderat på om jag blev gravid tack vare/trotts detox kuren... Så jag tycker att denna tråd är väldigtintressant. (Dock så har mitt foster dött så jag väntar på att kroppen ska stöta ut det...) Men när "allt är återsällt", ska jag göra en ny Detox kur....
    Va skoj :) Och efter missfall har kroppen i regel en bra hormonbalans och man blir ganska snabbt gravid igen :)
  • Janssonkatten
    Majsan1977 skrev 2009-07-29 07:35:29 följande:
    Tycker det där med hormonblansen låter bra=) Nu vill jag få detta tråkiga avklarat så att vi kan börja om på nytt!!!!!!!!!!!!!!!!! Ska köpa en detox kur idag för att känna att jag börja på något nyttigen =)
    Även om man passerat något tråkigt som ett missfall känns det skönt att börja den nya dagen med en detox :) Så kände iaf jag! Ut med det gamla, in med det nya!
  • Janssonkatten
    Vårflickan84 skrev 2009-07-29 21:00:51 följande:
    hur går det nu janssonkatten? vilken vecka är du i?
    Har precis gått in i v 16. Om några veckor är det dags för RUL, och före det vågar jag inte ta ut nått. Även om allt hittills sett bra ut (vart på två UL) vågar jag inte hoppas riktigt ännu.
  • Janssonkatten

Oj vad det är längesen denna tråd startades! Vad roligt att det gått bra för så många :) Framförallt är jag glad att allt gick bra för oss, vi har en superdupersöt liten tjej på 1 ½ år.

Dags för syskonförsök och mensen var som bortblåst. Jag testade en detox och genast kom mensen tillbaka. Tyvärr blev det ingen graviditet och mensen är igen borta, men efter att ha läst tråden igen ska jag nog ta mig till butiken och inhandla en detox tror jag :)

• Janssonkatten

det blev ingen graviditet denna gång, men det berodde helt enkelt på att vi inte var riktigt så nära varandra som man behöver där kring ägglossning. Men ägglossning fick jag :)

Lycka till allihopa! 

Svar på tråden Mitt tips är detox