• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

LillaD: Håller huvudet ovanför vattenytan, men sen är det inte mer heller. Snart kommer bf för Loppan (7 juli). Gör ont att tänka på det.
    Leif vill att vi väntar 2-3 mån innan vi försöker igen, men det känns helt orealistiskt i nuläget. Tanken på nästa försök är det enda som håller mig uppe just nu. 
    Hur är det med dig?

Sushikatten: F*n också. *kramar-om*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

LillaD: Många kloka ord. Som vanligt.
    Ja, egentligen borde jag nog skippa att ens titta efter bf-datum i fortsättningen. Gör verkligen alldeles sjukt ont; speciellt att se alla de som plussade samtidigt och som nu har sin små hos sig. Skit också. Varför blir det så här?
    Vi skall försöka hålla upp 2 cykler, men vette katten om jag orkar. Tror inte på att det spelar någon roll för mf-risk (hittar inga studier som bekräftar det påståendet iaf), men rent psykiskt är det kanske bra. Jag vet inte. *suckar*
    Jag har haft tre missfall på mindre än ett år nu; kanske hinner jag med att klämma in en graviditet till. *galghumor*

En *kram* till, till Sushikatten.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

LillaD: Känner igen mig så väl. Nu när man är inne på tredje året, så börjar många springa om en rejält. Så tungt. Ett tag mådde jag dåligt över att må dåligt (om du hänger med), men sen har jag insett att det bara är att straffa mig själv i onödan. Jag MÅSTE få vara bitter och missunnsam om det nu är så jag känner.

Värst är nästan min exkollega vars flickvän blev gravid (av misstag, eftersom de just hade träffats) strax innan min förförra graviditet. Då gjorde jag dessutom misstaget att berätta om det namn jag ville ge en ev framtida son... Slutade med att jag fick missfall och de fick en bebis; som de nu gett det namn jag hade velat ha.  Behöver jag berätta att vi inte umgås längre?

Hmm.. Nä, vet inte om jag våga vänta så länge med att testa igen. Inget som säger att vi kommer lyckas direkt heller ju.

TantTingeling: Tack för länkarna. Du är bra på det där.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Irma: Ja, precis. Vad är alternativet? Spontandö (har jag förvisso önskat ibland)?

*kram*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Tänker på det där med att ta paus; jag har ju gjort dfet ett par vändor. Bla när jag väntade på att bli clearad på cellprovet (hade rätt rejäla förändringar ett tag och kollades då 2ggr /år) och någon gång emellan missfallen också. Det var rätt skönt, men nu orkar jag inte mer. Iom att jag inte tror på hypotesen att det är större missfallsrisk om man testar direkt, så tänker jag nog bränna på. Om inte Leif blir alldeles tossig på mig förstås.

Tänker också beställa min journal nu, men tycker att man borde få resultaten också om man ber om labbresultaten. Eller?

Sushikatten. Du kan absolut fråga oss allihop om det är något du undrar över. Härligt med så mycket samlad kunskap i tråden.

Sen finns ju dessutom SIStråden om man är än mer kunskapstörstande. Är det många här som är med där?

*back-to-work*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Ramlar in helt hastigt från jobbet och hojtar:

Grattis Franka! *gråter-en-skvätt* Det var ju igår du plussade!

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

G'morron, alla.

Välkomna Burken och Bebislängtan.

burken: Dr LM är fantastisk. Går också hos honom, trots att jag bor i Gbg. Nästa gång skall jag ta innohep från ÄL för att öka chanserna.

DND: Hej, vännen.
    Ja, tänker också att det är dumt att slösa tid. Det är inte direkt stress, utan med vilja att komma vidare. Man vet ju inte NÄR det tar sig härnäst heller...

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

mwb: oh nejnej nej... Skit också... Herregud vad ledsen jag är för er skull. {#lang_emotions_cry}

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

burken: haha.. Ja, han är minst sagt känd bland oss med habituell abort.
    Ja, innohep är i sprutform. Jag är också sjukt rädd för sprutor, men det gick hur bra som helst att sticka själv. Första gången hyperventilerade jag som en galning, men sen har det gått riktigt bra.

En extra *KRAM* till mwb.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, alla.

Speransa: Grattis till plusset.
    Vanligtvis hade jag nog uppmanat dig att självmedicinera, men om du är med i Boråsstudien tycker jag att det vore direkt oetiskt. Forskningsresultatet skulle ju kunna bli helt fel om många gjorde så. Hoppas verkligen att du kommer med i den "riktiga"gruppen och att allt går väl.
    Vad gäller sexfrågan så har vi valt att inte ha sex; avhållsamhet åtminstone fram till v12. Om inte längre.

Tingeling: Man har ju flera ÄLlösa cykler/år, så helt omöjligt är det ju inte.

mrs Te: Grattis!
    Jag blir dock sugen på att komma och skälla på din läkare. Och på den bombade "vem-det-nu-var" som svarade när du ringde. Jisses, prog gör iaf ingen skada, så hur svårt kan det vara att bara skriva ut skiten. Blir man lugnare av det så är det ju en STOR vinst i sig. *morrar*
    Och det är FÖRJÄKLIGT att du inte blivit erbjuden utredning; det skall INTE behöva vara helt ditt ansvar när du mår så dåligt. Blir SÅ trött på svensk sjukvård. *morrar-lite-till*

mwb: *kramar-om* Åh vad jag har tänkt på dig sen igår. Jag blir verkligen helt knäckt när det går dåligt för någon i den här tråden.
    Vill egentligen inte ge råd eller påverka ditt val, men för mig var skrapning helt rätt. Behövde få ett avslut för att kunna ens hoppas på att fokusera om och gå vidare. Och jag var rädd att det annars skulle ta flera veckor och att det sen ändå skulle sluta med skrapning så...

*vinkar-till-alla*

Piratpartist, javisst!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11