• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Irma skrev 2009-06-25 19:25:49 följande:
    Välkomna alla nya! *vinkar* Bettan: Gud vad bra drLM verkar vara! Bara hans person måste ju vara en positiv faktor som gör att det kommer att gå bra nästa gång *vinkar till alla andra också*
    Jupp, det känns så. Han är verkligen helt fantastisk. Tänk om andra läkare var ens hälften så bra och empatiska!
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Sushikatten: Vill ta fler prover och få en bättre utredning. Min förhoppning är att få det om vi betalar för det. Carlanderska har rätt bra rykte och det är en av deras läkare (tror jag i vart fall) som skrivit om Upprepade missfall på internetmedicin.se.

Jag går dels till läkare på reproduktionsmedicin på Sahlgrenska (de som gjort utredningen) och dels har jag själv kontaktat en läkare i Hbg som är väldigt duktig när det kommer till behandling av habituella aborter. Han forskar på innohepbehandling vid h.a. och har haft bra resultat so far. Och han är helt fantastiskt engagerad, empatisk och intresserad. Så det är innohepsprutor jag tagit nu senast (från v6+2). Nästa försök menar han att jag skall starta vid ÄL. Blir så glad.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

mwb: ja, det är jätteskönt. Är SÅ glad att jag fick tummen ur och kontaktade honom. (Tack, LillaD).
    Mår rätt ok, rent fysiskt. Blöder knappt alls och har bara ont till och från. Inte så farligt.
    Allt bra med dig?

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, MB.

MWB: Välkommen in.
    Ohja, de bra läkarna är värda sin vikt i guld. Upphöjt i 3! Minst!
    För att inte tala om alla fina människor i den här tråden, som hjälper en och stöttar.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Funderar på en sak; få ofta kommentarer ang trombyl och innohep; menandes att det skulle vara onödigt att ta både. Men visst har de rätt olika funktion?

MB: Nej, vi behövde inte heller säga ett pip. Var ett av de få proverna som vår läkare tog helt på eget bevåg. En självklarhet enligt honom (!). Tog 6 veckor att få resultat (skall egentligen ta 4v enligt dr MM).
    Härligt med positiva läkare som får en att må bra!!

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Lycka: precis vad jag trodde. Alltså tänker jag envist fortsätta med båda delarna.

Ja, det är ju en bra början iaf.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Copkat: Du skulle inte kunna fråga honom nästa gång? Vore spännande att veta hur han resonerar kring det.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, go vänner.

Välkommen in hit Massamys. Fast det är ju förjäkla sorgligt att du också skall platsa här.

sushikatten: hur har det gått idag? *kram*

*vinkar-till-alla*

Piratpartist, javisst!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11