Copkat: Min läkare påstår att 75% av alla missfall beror på kromosomfel och att kromosomprovet är ett av de allra viktigaste. Tyvärr är det ett av de dyraste också... Jag håller inte med henne; jag tror mer på immunologispåret, men jag tror tillräckligt mycket på henne för att understryka vikten av det provet. I faktatråden skall finnas en länk till SUs rapport. Läs den.
Jag fick tom beviljat analys av embryot den här gången (just för att kromosomskador är så vanliga). Sen vet jag ju inte om de lyckades lokalisera det yttepyttelilla embryot, men jag hoppas ju.
HÄRLIGT att höra dock att du trivs med din läkare och att han tar sig tid och är tydligt visar att han vill att det skall bli bra. Det är verkligen guld värt!
Och BRA att du får gå och prata med någon. Det borde nog jag också göra. Konstigt att ingen ens påtalat det ännu...
Och *kram* på dig.
Överväger nog att jobba nästa vecka, men jag får se hur jag mår under helgen.
TantTingeling: Javisst är det korkat. Jag är också HELT annorlunda i min yrkesroll. Jag trivs med mig själv såsom jag är i den rollen, men jag skulle aldrig orka med det privat.
Får verkligen psykbryt av hennes konstiga anförande i vart fall. Att det skall ligga på patienten att omtolka sin upplevelse av empati och inte hos läkaren att bemöda sig om att omtanke och värme verkligen lyser igenom. Jisses, tänk om jag hade resonerat så som psykolog!

Då hade jag förlorat jobbet (och kanske även legitimationen) för länge sen.
Och håller med. Fantastisk tråd! Vet inte vad jag skulle ha gjort utan er.