• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

speransa: Välkommen tillbaks.
    Låter bra med studien och att Lennart har sån koll på dig. Hoppas verkligen att allt går väl nu.
    Folsyra skall man helst börja med INNAN man planerar att bli gravid; helst 6 mån innan. Börja med det direkt i vart fall. Bättre sent än aldrig. Jag har knaprat folsyra varje dag i 3 år nu.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    Mrs Sara skrev 2009-07-29 13:06:50 följande:
    speransa: Välkommen tillbaka, vad rolgit att allt såg bra ut på vul. Jag säger som Bettan, börja äta folsyra redan nu! Igår fick jag min första mens efter senaste mf, och jag tycker att min kropp har blivit annorlunda efter mf... blöder mycket mer än tidigare, så nu undrar jag om det är normalt?
    Fullkomligt normalt tydligen. Kan bli alla möjliga små förändringar efter ett mf. Jag har klarat mig rätt bra tidigare, men den här hången verkar kroppen trilskas lite. Återstår att se hur det går. *muttermutter*
    Skönt att kroppen kommit igång igen iaf. Blir det till att försöka igen sen?
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    speransa skrev 2009-07-29 13:11:09 följande:
    Tack! Jag tänkte att jag kanske måsta kolla med Lennart bara så att inte det har ngt med studien att göra att han inget sagt om folsyran. Men vet ni om vul brukar stämma med sista mens datumet? Mrs sara: Min mens blev annorlunda efetr sista mf fick längre menscykel så det är nog ingte konstigt tror jag.
    Gör det, men det lär inte vara ngt problem. Han tar nog bara förgivet att du redan äter det sedan långt tillbaks.
    Nej, vul brukar väl sällan stämma på pricken efter allt vad jag hört. Tycker att alla brukar skriva om det; och det har gått bra ändå. Vill ju inte ta mig som exempel eftersom det inte gått vägen... Det handlar ju om millimeter och är lätt att mäta fel, sen växer de små krypen olika fort också.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Mrs Sara: Hoppas verkligen att de krympt eller rentav försvunnit.
    Jobbigt att blöda så mycket. Jag hade mensen från helvetet direkt efter missfallet i dec. Fy f*n. Sen skärpte dock kroppen till sig igen.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Jessika: vilka vi är etc hittar du i behandlingslistan uppe i ts. Skriv gärna in dig du med.

LillaD: Inget vidare med Bettan tyvärr. Ruskig ångest och allmänt skräp; tur man har semester iaf.

Irma: *kram*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Jessika: Ja, du hade ju det ju... Då har du ju lite koll på var alla är i sina processer ändå.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Poppy! KUL att se dig. Och vad underbart att du ät gravid igen. Nu skall det lyckas. Och underbart att manuskriptet skall tryckas snart. Äntligen. Bara goda nyheter från dig; toppen.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

plupp83: Grattis till plus! Håller med om att självmedicinering med ASA kan vara en bra idé.

Själv tänker jag knappt alls på svininfluensan; det är verkligen det minsta av mina problem. Men borde kanske se till att träffa någon som har det nu medan jag ändå väntar på att få försöka igen?

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Poppy: Leif vill att vi väntar två cykler. Tanken är nog att vi gör så, men vi får se. Jag mår riktigt skrutt av att vänta, så vi kanske ändrar oss.
    Leif har sagt åt mig att köra innohep från ÄL den här gången. Får se om/vad dr MM ger oss utöver det. Vill helst ha T, progesteron och prednisolon. Det sista lär han ju dock inte skriva ut. Tur att det finns altruistiska fl-vänner som hjälper när det kniper. Fick en liten burk av en vän; de räcker inte hela vägen till v12, men är en bra start.

Hoppas SÅ på att det skall gå vägen för er den här gången. Måste vara ännu värre när man haft så sena mf tidigare. Men den här vägen skall det gå! *kram*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    plupp83 skrev 2009-08-03 19:05:58 följande:
    Tack alla ni för era lyckönskningar!!! Än så länge så går allt bra! Får i morgon hem nya CB så ska ta ett till för att se ifall det blir starkare. Vad är ASA för medicin?? Låter som något jag vill testa....
    Acetylsalicylsyra dvs trombyl, albyl etc. 75mg/dag är en vanlig dos
    Piratpartist, javisst!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11