• Mimmis74

*>*<*Prematurtråd födda 07- del 9*>*<

*>*<*Prematurtråd födda 07- del 8*>*<

Här tjejer fortsätter vi med den åttonde prematurtråden för prematurer födda 2007!
    Vi byter erfarenheter med varandra och kommer med tips och råd.

Välkomna!

Länk till den gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41994311.html
    (¯`°?.¸ ღ Mamma till Elsaღ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-23 09:30
    Nionde prematurtråd är det.
  • Svar på tråden *>*<*Prematurtråd födda 07- del 9*>*<
  • jennsans

välkommen katarina =)
    och grattis till plusset!
    jag var på inskrivning idag och BM lyssnade iaf på allt jag sa och ska nog göra allt hon kan för att hjälpa mig på traven vilket känndes jättebra =)

• Katarina F
    jennsans skrev 2009-08-13 22:51:05 följande:
    välkommen katarina =) och grattis till plusset! jag var på inskrivning idag och BM lyssnade iaf på allt jag sa och ska nog göra allt hon kan för att hjälpa mig på traven vilket känndes jättebra =)
    Jag vet att det kommer att bli tätare kontroller denna graviditeten så jag hoppas och tror att jag får gå hela denna gången. Det är ju ingen större risk för mej att få prematur igen än det är för någon som inte fått prematur. Jag ska på MVC för inskrivning nästa måndag får väl se vad hon säger då.
  • jennsans

Katarina F skrev 2009-08-14 13:55:17 följande:

Jag vet att det kommer att bli tätare kontroller denna graviditeten så jag hoppas och tror att jag får gå hela denna gången. Det är ju ingen större risk för mej att få prematur igen än det är för någon som inte fått prematur. Jag ska på MVC för inskrivning nästa måndag får väl se vad hon säger då.
    vem har bestämt om tätare kontroller??
    vet de orsaken till att du födde prematurt? jag ska gå enl mvc basprogram om inte spec mvc läkaren kommer säga något annat då denna planerar min graviditet
  • Katarina F
    jennsans skrev 2009-08-14 14:54:04 följande:
    Katarina F skrev 2009-08-14 13:55:17 följande: vem har bestämt om tätare kontroller?? vet de orsaken till att du födde prematurt? jag ska gå enl mvc basprogram om inte spec mvc läkaren kommer säga något annat då denna planerar min graviditet
    Jag fick reda på det direkt efter att jag fått Gabriel eftersom jag hade havandeskapsförgiftning. Men en kollega fick 6v för tidigt utan anledning och hon hade oxå täta kontroller på MVC av både BM och läkare.
  • jennsans

ok.. längtar tills jag får höra vad de har att säga..o inte är jag väl ledsen heller om det blir täta kontroller..

• Katarina F
    jennsans skrev 2009-08-16 18:02:54 följande:
    ok.. längtar tills jag får höra vad de har att säga..o inte är jag väl ledsen heller om det blir täta kontroller..
    Nej det är tvärtom skönt för då behöver man inte gå och oroa sej.
  • Katarina F
    jennsans skrev 2009-08-16 21:46:55 följande:
    ska bli en spännande resa det här... när har du bf?
    Har ingen aning... Slutade med minipiller. Blev gravid innan jag hann få mens... Så ett UL får berätta när. =)
  • jennsans

Katarina F skrev 2009-08-16 21:55:10 följande:

Har ingen aning... Slutade med minipiller. Blev gravid innan jag hann få mens... Så ett UL får berätta när. =)
    spännande =) bokat in något??
  • Katarina F
    jennsans skrev 2009-08-16 22:00:28 följande:
    Katarina F skrev 2009-08-16 21:55:10 följande: spännande =) bokat in något??
    Ska på inskrivning hos BM på måndag då får vi diskutera när det blir ett UL.
Svar på tråden *>*<*Prematurtråd födda 07- del 9*>*<