Inlägg från: Bidosas |Visa alla inlägg
  • Bidosas

Dagisavgift på semestern?

betalar du hyra i din lägenhet även om du är på semester & inte nyttjar den? Ja de gör du & på samma sätt betalar man för sin plats på förskolan! De finns de kommuner som erbjuder föräldrar att slippa betala förskoleavgiften, men då ska man vara hemma i 3 månader...

• Bidosas
    Snutten skrev 2009-06-20 22:57:31 följande:
    Jag tror att det i Göteborg är så att de veckorna som dagis är stängt behöver man inte betala. Men jag är inte säker, får se om det kommer en räkning nästa månad.
    en förskola kan aldrig hålla helt stängt. En förskola måste alltid ha öppet någonstans för att tillgodose föräldrars behov av barnomsorg. Sen kanske de inte blir på känd plats & med känd personal för barnet, men om omsorg behövs måste kommunen möjliggöra det. Vi är en serviceinrättning som ska ta hand om våra "kunder".
  • Bidosas

fast, hur har ni tänkt att personalens löner ska finansieras om alla inkomster iform av avgifter för barnomsorgsplatser skulle utebli under 1-2 månader... Jag som personal vill ju gärna ha lön 12 månader om året.

Skulle de vara gratis under 4 veckor för alla barn skulle den avgiften läggas ut de resterade 11 månaderna för att få ihop pengar till lokaler, personal, mat & lekmaterial till barnen... är det bättre?

• Bidosas
    lillajag82 skrev 2009-06-20 23:09:35 följande:
    våra stänger sen finns det 1 "sommardagis " som man får ha barnen på i behov av plats
    Precis... så OM du har barnomsorgsbehov så KAN du lämna på förskola...
Svar på tråden Dagisavgift på semestern?