• Elyse

Jag har insett att min kille inte är mogen för att skaffa barn...

Ts, han skärper sig. Min kille var också en riktig fegis och tyckte att det var jätteläskigt att inte kunna kontrollera sitt liv (för det är ju så de ser barn).
    Jag tycker att du ska släppa tyglarna helt och hållet och låta honom själv hitta rätt.
    Att säga att han inte är redo för barn är en sund insikt men samtidigt låter du väldigt nedlåtande. INGEN är redo för att få barn innan barnet kommer, även om man tror det. Se det snarare som att han tar förändringen på allvar och han hanterar sin ångest på sitt sätt. Låt honom. Stöttar DU honom är det mycket troligare att HAN stöttar dig. Av fri vilja och inte för att han är rädd för din mamma eller dig eller någonting annat.

• Elyse

Jag tycker att man ska låta andra vuxna människor ta ansvar och konsekvenser av sina handlingar.
    Jag skulle känna mig som ett barn om någon annan berättade för mig hur jag skulle uppträda. Om du började behandla honom som en vuxen tror jag att din kille skulle tvingas att bete sig vuxet.
    Och JA, vill han riskera att vara onykter när förlossningen så är det faktiskt inte din uppgift att se till att han håller sig nykter oavsett hur mycket du vill det. Du ska naturligtvis säga vad du tycker, men DU är inte hans mamma och jag skulle inte rekommendera att du fortsätter att ta på dig den rollen. Du lär ha nog med ett barn framöver.

• Elyse

Anonym (M) skrev 2009-06-20 22:41:32 följande:

Vem säger att man är den andra partens mamma för att man vill ha sin man med sig i slutet av en graviditet? Å helt ärligt jag hade inte låtit min man vara med inne på förlossningen om han var så onykter att han inte kan stå rakt. Han hade fått missa den största händelsen!
    Håller med dig, hade han varit onykter hade han fått stå utanför och ta konsekvenserna av sitt beteende.
    Men hellre det än att jag fått tjata mig till nykterheten och tagit ansvar för hans nykterhet. Rent biologiskt gör det inte TS till hans mamma, helt korrekt (paus för applåd) men när man fråntar honom hans beslutanderätt med hot, utpressning eller tvång, då behandlar man honom inte som en vuxen och då är det naivt och korkat att förvänta sig att han ska bete sig som en vuxen. Som TS bäddar får hon ligga. Vill hon ha en vuxen man vid sin sida är det dags att börja behandla mannen så.
  • Elyse
    Bam skrev 2009-06-20 22:50:25 följande:
    Men tyvärr så är det inte en vuxen människa hon har att göra med. En vuxen människa beter sig inte så!
    Nähä, så du tycker att TS ska fortsätta att behandla honom som ett barn då? Då är chanserna större att han kommer växa upp när barnet kommer. Gillar din logik. Knivskarp.
  • Elyse

Men naturligtvis blir ingen någon annans mamma bara för att man beter sig så, det var en så otroligt överflödig kommentar att jag inte kunde låta bli att poängtera det Dumheter får man äta upp i mitt sällskap.
    Jag vet inte vilka metoder TS känner att hon behöver ta till. Men tror hon att hon måste hon ta till Någon metod (det finns säkert fler "uppfostringsmetoder" som vuxna människor använder för att manipulera varandra, men du kan ju fylla i om du kommer på fler) för att uppfostra sin pojkvän, då gör hon sigsjälv en otjänst.

• Elyse
    Bam skrev 2009-06-20 23:03:03 följande:
    Hoppa ner från din höga häst innan du faller. Kan göra ont. Beklagar att du känner dig träffad, men även bra kvinnor träffar skitstövlar. *S*
    Träffad av vad? Av nonsens?
  • Elyse

Anonym (M) skrev 2009-06-20 22:58:46 följande:

Varför tycker du att hon behandlar honom som ett barn?
    Hon berättar för honom vad han får och inte får göra. Han känner sig ju manad att be henne att ge faen i att bestämma vad han ska göra enligt TS själv. Han beter sig som ett barn i trotsåldern som direkt respons på tjatet. OM TS vill att han ska bete sig vuxet får hon ju behandla honom vuxet. Ganska enkelt. Värt att testa
  • Elyse

Anonym (M) skrev 2009-06-20 23:07:10 följande:

Känns som du bara vill sätta dig på tvären just nu. OT TS- ursäkta.
    På tvären genom att ge ett konkret råd till TS som du inte tycks hålla med om (behandla mannen som vuxen så kanske han beter sig så)? Jag tycker snarare att jag helt enkelt verkar vara av en annan uppfattning än du, och om du vill definiera det som att "sätta sig på tvären", då ser jag inte riktigt problemet. (är det så du uppfattar alla som är av en annan åsikt?)
  • Elyse

Anonym (omogen!!) skrev 2009-06-20 23:13:40 följande:

Aha..och jag som trodde att man skulle bete sig som en vuxen för att bli behandlad som en...
    Chicken and the egg.
    Tvingas att ta konsekvenserna av ditt handlande och du tvingas att växa upp.
Svar på tråden Jag har insett att min kille inte är mogen för att skaffa barn...