• Lavish

Jag har insett att min kille inte är mogen för att skaffa barn...

Ja din kille låter som han beter sig som en gris just nu. Men jag skulle ändå vänta och se hur det blir när liten har kommit. Är det samma sak där är det klart du ska lämna. Du behöver inte två bebisar att ta hand om samtidigt.

• Lavish
    Elyse skrev 2009-06-20 23:08:02 följande:
    Anonym (M) skrev 2009-06-20 22:58:46 följande:
    Hon berättar för honom vad han får och inte får göra. Han känner sig ju manad att be henne att ge faen i att bestämma vad han ska göra enligt TS själv. Han beter sig som ett barn i trotsåldern som direkt respons på tjatet. OM TS vill att han ska bete sig vuxet får hon ju behandla honom vuxet. Ganska enkelt. Värt att testa
    Fast så enkelt är det inte. Hade han vart vuxen hade han mött tjat och kontrollbeteende med att sätta sig ner och förklara att han inte uppskattar det utan vill bestämma själv över sitt liv. INTE genom att vara grinig, elak och ta alla chanser till överdriven konsumation av alkohol. Jag håller med andra, behandlad som vuxen ska man bli när man beter sig som en.
  • Lavish
    Puls skrev 2009-06-23 00:09:01 följande:
    Nej, det är naturligtvis inte hennes fel hur han beter sig. Men om hon ger honom en möjlighet att slippa ta ansvar för sina handlingar (läs ta konsekvenserna) utan istället försöker få honom att ändra sig, så sanktionerar hon hans beteende. T ex, en man som inte gör något hemma och hon gör det åt honom oxå, tvättar hans kläder, städar rubbet etc........så slipper han ju konsekvensen, hon fixar ju hushållsarbetet åt honom. Istället försöker hon med alla andra medel få honom att göra det hon vill, vilket är att göra sin del av hushållsarbetet (fullt rimligt krav) . Då öppnar hon också för möjligheten att han ska avvisa hennes krav, tjat, vädjanden etc......hon placerar sig själv i en situation där han kan välja att tillgodose hennes önskan eller låta bli. Skulle hon istället ge fan i att tvätta hans kläder, diska hans tallrik, laga hans mat, så blir han ju tvungen att göra det själv, eller svälta och gå i skitiga kläder. Svårt att förklara, men jag hoppas du förstår hur jag menar.
    Fast det där funkar inte så bra som det låter Ungefär lika bra som det är som metod för att få barn att städa. Tjatar man inte eller gör det själv kommer en stor del av "nödvändig" städning etc helt enkelt inte ske. Vi skulle leva i en svinstia, han skulle vara jättenöjd och jag skulle må väldigt dåligt. Inte så kul heller.
Svar på tråden Jag har insett att min kille inte är mogen för att skaffa barn...