Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Jag har insett att min kille inte är mogen för att skaffa barn...

Elyse skrev 2009-06-20 22:30:47 följande:
    Jag tycker att man ska låta andra vuxna människor ta ansvar och konsekvenser av sina handlingar.Jag skulle känna mig som ett barn om någon annan berättade för mig hur jag skulle uppträda. Om du började behandla honom som en vuxen tror jag att din kille skulle tvingas att bete sig vuxet.Och JA, vill han riskera att vara onykter när förlossningen så är det faktiskt inte din uppgift att se till att han håller sig nykter oavsett hur mycket du vill det. Du ska naturligtvis säga vad du tycker, men DU är inte hans mamma och jag skulle inte rekommendera att du fortsätter att ta på dig den rollen. Du lär ha nog med ett barn framöver.
    Vem säger att man är den andra partens mamma för att man vill ha sin man med sig i slutet av en graviditet? Å helt ärligt jag hade inte låtit min man vara med inne på förlossningen om han var så onykter att han inte kan stå rakt. Han hade fått missa den största händelsen!
  • Anonym (M)
    Elyse skrev 2009-06-20 22:46:43 följande:
    Anonym (M) skrev 2009-06-20 22:41:32 följande:
    Håller med dig, hade han varit onykter hade han fått stå utanför och ta konsekvenserna av sitt beteende.Men hellre det än att jag fått tjata mig till nykterheten och tagit ansvar för hans nykterhet. Rent biologiskt gör det inte TS till hans mamma, helt korrekt (paus för applåd) men när man fråntar honom hans beslutanderätt med hot, utpressning eller tvång, då behandlar man honom inte som en vuxen och då är det naivt och korkat att förvänta sig att han ska bete sig som en vuxen. Som TS bäddar får hon ligga. Vill hon ha en vuxen man vid sin sida är det dags att börja behandla mannen så.
    Herregud, paus för applåd? *skakar på huvudet*

Undrar också var du ser att TS tagit till hot, utpressning och tvång? Att man vill att mannen är nykter och inte springer iväg är väl inte samma sak och om det som jag förstått så har detta skett mycket den senaste tiden är det väl inte mer än rätt att man tar upp den önskan med sin partner? Tycker naturligtvis inte att man ska hota eller tvinga någon att vara hemma och nykter, men likförbannat ville jag ha min man där i slutet och det visste han. Han sprang då inte iväg för att jag sa det.
  • Anonym (M)
    Bam skrev 2009-06-20 22:50:25 följande:
    Men tyvärr så är det inte en vuxen människa hon har att göra med. En vuxen människa beter sig inte så!
    Håller med!
  • Anonym (M)
    Elyse skrev 2009-06-20 22:56:45 följande:
    Nähä, så du tycker att TS ska fortsätta att behandla honom som ett barn då? Då är chanserna större att han kommer växa upp när barnet kommer. Gillar din logik. Knivskarp.
    Varför tycker du att hon behandlar honom som ett barn?
  • Anonym (M)
    Elyse skrev 2009-06-20 23:04:00 följande:
    Träffad av vad? Av nonsens?
    Känns som du bara vill sätta dig på tvären just nu.

OT TS- ursäkta.
  • Anonym (M)
    Elyse skrev 2009-06-20 23:16:53 följande:
    Anonym (M) skrev 2009-06-20 23:07:10 följande:
    På tvären genom att ge ett konkret råd till TS som du inte tycks hålla med om (behandla mannen som vuxen så kanske han beter sig så)? Jag tycker snarare att jag helt enkelt verkar vara av en annan uppfattning än du, och om du vill definiera det som att "sätta sig på tvären", då ser jag inte riktigt problemet. (är det så du uppfattar alla som är av en annan åsikt?)
    Ursäkta ordvalet, det var felaktigt, men det känns som du nu mer letar konflikter i tråden.

TS, jag håller tummen för att ni kan reda ut er situation och håller med vad andra skrivit, behandlad som vuxen ska man bli när man beter sig som en. Och just nu tycker jag att du har all rätt att vara besviken på honom. *styrkekramar*
Svar på tråden Jag har insett att min kille inte är mogen för att skaffa barn...