Vill vara själv med min dotter
Var glad över att han bryr sig om barnet :).
Sen förstår jag dig till 100% vad du menar att "han inte förstår" vilket jobb det är på dagarna, min sambo tror fortfarande att det bara är att åka till stranden och bada nu när det är varmt och det gör mig vansinnig!!!!
Han tror att det bara är att åka dit, gå ut i vattnet och allt är frid och fröjd..
Det ligger MYCKET jobb INNAN man kan åka ens en meter..
Jag funderar på att åka iväg på en ex. kryssning nu när sambon har semester. Han har ju varit iväg flera vändor både hit och dit, medans jag tagit hand om barnet jämt..
Jag saknar det SOCIALA livet, att umgås UTAN sonen. Jag älskar honom över allt MEN, det börjar bli jobbigt att jämt ta med och ta hand om honom utan egen tid och något socialt liv.. Bara att vara utan honom (och sambon) en timme när dom går på promenad är ju underbart för öronen och psyket..
Så ja, jag förstår dig vad gäller den biten! Men vänd den andra biten till positivt, gud så skönt att han vill ha henne när han kommer hem från jobbet, passa på att gå över till dina vänner, fika på stan med kompisar, åk till din mamma!! Ja, gör något utan ditt barn så får han känna på några timmars "ensam förälder", säkert nyttigt för er båda :).
Hade gott!!