• supermamman2

så orolig nu

jag opererades den 11 maj de tog bort den högra äggledaren o hade 19000 i hcg och nu gjorde ja ett test på kvällen o det visar sig gravid,

o då är det ändå över 1 månad sen mitt x hände, vet att doktorn sa att ja skulle ta det lugnt o inte försöka få barn på en gång men då ja har pco med så var det ju inte troligt att ja skulle bli gravid så snart......

ringde och pratade med sjukvårdsrådgivning som kontaktade gyn som tyckte ju att det gått ett tag sen x:et men att ja skulle in för blodprover

min fråga är hur troligt är det att ja är gravid?? o kan det vara x som spökar

• Svar på tråden så orolig nu
  • supermamman2

vet att ja haft ett missfall för något år sen o då tog det på nån vecka bara , o de på gyn tyckte ju att det har ju gått över en månad nu

• supermamman2

min högra äggledare är borttagen , o igår testade ja mig med ett gravtest då ja hade börjat må lite illa men tyckte ju att mensen skulle komma,
    idag ringde doktorn efter att han sett på provet o han sa att nu borde mitt hcg vara på noll...... men är på 750 precis ungefär som när man är nygravid.....

men ska in på måndag igen för att kolla om det har höjts eller, har inte tagit nå prover innan alls.

• supermamman2

mikes bride ja förstår dig helt o hållet. är själv skräckslagen på att bli gravid fastän det är min högsta önskan. Men är så rädd för att det ska hända igen

nu sitter ja bara o väntar på måndag för att få höra, om ja inte är gravid då har de ju inte fått bort allt trots operation o då blir det fortsättning på det..... eller så är ja gravid o måste vara rädd för att uppleva igen det ja nyss varit med om

• supermamman2

de var tvungen att prova fyra gånger innan ja väl gav ifrån mig nå blod fastän de hade kommit rätt alla gånger men var väl så pass nervös

men hcg har stigit till 7000 nu ska dit igen på tors för o kolla o sen om två veckor har ja ul för att se att det ligger rätt men gravid är ja få se bara hur det verkar

• supermamman2

jo det är ja, men de tycker att det är viktigt att kolla tidigt ul så det är inte nå fel igen på den andra

• supermamman2

tack så mycket repa!! ja sitter hela tiden o ojar för om det kan vara nå fel på nästa med (man blir ju väldans nojig) spec då det var i maj som ja opererades ,

grattis till dig med

• supermamman2

ska ta mer blodprover till veckan för att de ska se hur det utvecklas och den 8 blir det ett ul för att se att det är ok

Svar på tråden så orolig nu