Oj, Stella vilken historia du har! Fy f-n vad livet är orättvist!
Vi började jobba på barn våren -07. Blev gravid direkt, men fick MF i vecka 7. Gravid igen i september, men MA upptäktes i v.10 Gravid igen april -08, men MA i v.9 trots att vi sett ett pickande hjärta. Trodde jag fått vanligt MF dec-08, med då HCGt inte skönk, utan steg visade det sig vara ett X. Jag fick opererara bort den högra äggledaren och med titthål såg läkaren att den vänsta såg bra ut, så nu sätter jag mitt hopp till den, även om jag inte litar riktigt på att det är sant. Oftast är det ju faktiskt så att om man haft en infektion så är båda skadade, men vi hoppas i alla fall.
Min mens kom inte igång förrens i slutet av mars, så vi har försökt sedan dess.
Jag fick också förklarat för mig av läkaren att den vänstra äggledaren ska kunna plocka ägg från den högra äggstocken, men det låter lite som sciens fichon för mig
Tycker alltid att jag bara känner av ÄL på höger sida.
Det där med att glädjas med andras lycka är något som är skitjobbigt för mig också.
Vi är båda 34 år och alla i vår umgänges krets har barn eller väntar barn nu.
Vi undviker också vissa situationer med flit och vi har börjat umgås mer och mer med vänner som är äldre än oss och som redan har utflugna barn. Dom kan faktiskt prata om annat än dagisköer och "barnvänliga" tillställningar
Jag har dagar när jag bara vill sjunka ner i mitt svarta hål och då ALLT känns skit. Sen vissa dar känns det lite lättare och det är väl dom dagarna som gör att man orkar gå vidare.
Nu ska vi åka till hälsingland och fira midsommar.
Passar på att önska alla tappra kämpare en trevlig midsommar. Jag tycker att vi tar en snaps och försöker glömma eländet i några dar!
Stor kram på er alla!