Inlägg från: misssecret |Visa alla inlägg
  • misssecret

Tips för potträning av 3-åring?

En till som har samma problem testat mutor och allt möjligt men det funkar ibland men oftast inte och helst ska det vara blöja min son är född Februari 2006 så jag tycker man kan inte vänta ut honom mer vissa säger vänta tills de är mogna va? Ska han vara 4 innan han är mogen eller?!

• misssecret

Vårt dagis vägrar vara minsta lilla tillmötesgående de säger bara de släpper blöjan när de är redo de vill inte ha några olyckor och min son är äldst på avdelningen

• misssecret

Jag menar inte att dagis ska typ ta den stora första kampen med blöjan men det hade ju hjälpt lite om de uppmuntrade mer vilket de inte verkar vara intresserade av. Jag har kompisar där de har sagt till på dagis att nu behöver ni inte komma med fler blöjor för nu är han så stor men när ajg frågar om de försöker uppmuntra till toa så säger de att jag han får gå om han vill amen ja eller hur det göra han ju

• misssecret

Vi har försökt med belöning då var han jättetaggad att bajsa i pottan och sen efter så skulle vi åka och köpa en leksak och han var jätteduktig och han fick sin present, problemet var ju att han var jättenöjd med sin present så sen var han INTE intresserad av någon slags potta mer

• misssecret

Ja mycket tålamod krävs nog. Vi har försökt med klistermärken och ett kissklistermärke har blivit uppsatt men sen förlorade han intresset nej det blir nog att rycka blöjan under semestern och sedan om man måste sätta på så får han ha potty training pants. Så svårt för han blir så avis på lillebror som får ha blöja tror det är därför han inte är så peppad.

• misssecret

Min semester börjar efter idag så imorgon får han inga nya blöjor få se hur det går!! Önska mig lycka till!!

• misssecret

Så nu är blöjan ryckt han blev ledsen först med lyckades kissa på pottan så nu har han kalsonger vi får se hur det går.

• misssecret

Det känns verkligen ju mer jag läser om potträning att det är så olika från barn till barn.

Vi har ju väntat ut vår son och mutat och försökt med klistermärken men också försökt behålla blöjan emellan men nu tänkte vi att testa att ta blöjan helt både dag och natt och se vad som händer vi blev förvånade. Efter några olyckor hade han fattat och nu har det gått 3 dagar och han har inte behövt blöja och är otroligt stolt vi har belöningssystem med klistermäken som peppar honom.
    Han säger jag har kalsonger, jag är en stor pojke nu. Vi har verkligen försökt allt tidigare men för honom var det bättre att ta blöjan så han verkligen kunde förstå att man inte kissade på sig blöjorna var för bekväma helt enkelt. Visst händer det olyckor och man måste vara uppmärksam men jag trodde aldrig det skulle vara så positivt, han är 3,5 år.

Svar på tråden Tips för potträning av 3-åring?