Inlägg från: Serendipity |Visa alla inlägg
  • Serendipity

Tips för potträning av 3-åring?

Kan bara säga samma här, har en son född april-06.. Varken kiss eller bajs på toa/potta är OK för honom, det ska vara blööööööjaaaaa. Vi kanske kan starta en liten gemensam tråd här och komma med glada tips till varandra

Nu får han snart ett syskon, och det gör ju inte saken lättare..

• Serendipity
    Tesselino skrev 2009-06-14 21:10:22 följande:
    Ja, jag vet inte vad vi ska hitta på. Vi ska testa och ta av blöjorna helt under en vecka nu efter midsommar. Vi är då hos mormor och morfar och hoppas på fint väder så att vi kan vara ute mkt och då inte behöva torka allt för många pölar.....Tror ni det fungerar att ta bort blöjorna helt eller ska de vara åtminstone lite intresserade innan man provar?
    Min plan är att ta av blöjan när jag hämtar från dagis kl 14 hela nästa vecka, och sätta på kalsonger då.

Det jobbiga är att jag är höggravid och det är inte kul att böja sig och kolla/torka upp olyckor. Men när ska vi annars göra det??!
  • Serendipity
    Cotton Candy skrev 2009-06-14 21:25:30 följande:
     Igår tog jag av honom blöjan och då gick han flera timmer utan att kissa, sen åkte vi och handlade och då hade han ju blöja på sig - den tog jag av så fort vi kom hem och då var den full av kiss! .

Precis så är det för oss!

Jag tycker också det är svårt att "vänta in att barnet är färdigt för det", vi har väntat in sedan förra sommaren...

• Serendipity
    misssecret skrev 2009-06-14 21:58:04 följande:
    Vårt dagis vägrar vara minsta lilla tillmötesgående de säger bara de släpper blöjan när de är redo de vill inte ha några olyckor och min son är äldst på avdelningen
    Ja, dagis vill att de ska vara helt dagtorra innan de slutar ta på blöja där.
  • Serendipity

Känns som om vi gjort "allt det där"... Läst böcker om pottor, han är väldigt ofta med oss vuxna in på toaletten så han ser hur det går till, pratar om bajs och kiss och vart det ska hamna, sitta och läsa för honom när han sitter på potta/toaring etc etc. Ingenting har hjälpt.

Nu ska han börja på storbarnsavdelning där de flesta barn såklart INTE har blöja. Frågan är om han bryr sig! Men det är inte förrän i augusti.

Svar på tråden Tips för potträning av 3-åring?