Vi med blödarsjuka barn 8
Välkommen hit - här hänger vi som är bärare av/själva är eller har barn med blödarsjuka.
Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42096145.html
Välkommen hit - här hänger vi som är bärare av/själva är eller har barn med blödarsjuka.
Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42096145.html
Berra Bus skrev 2009-07-05 22:37:14 följande:
Hej hej!!
Är fortfarande inte gravid än....
Men de blir ju inte lika mycket tid för "övriga aktiviteter" när man har 2 små barn...
Fast de är stora nu.. Sebastian är snart 5 år och Felicia blir 3 i oktober.
men denna gången kommer de bli utredning på Östra spc..... i Göteborg.
Tror att de kommer bli blodprov en bit in i graviditeten för att kolla faktorhallt.
Om man får cyklo... vad de nu hette och faktor VIII ökar inte de risken för propp?? Nu kanske vi inte direkt ligger i riskzonen för de men ändå?? mitt normalvärde ligger på 49% bara undrar om någon vet??
Med 2 barnet blödde ja nästan inget...
åååååååå de är så svårt att få ner de i skrift de man tänker på...............
Allt är förberätt.. väntar bara på + Längtar så..........
Har kanonsuport från kougalationsmot. på Shalgrenska i Göteborg!
Hej alla. Har en kompis med en son på 7 månader som precis fått veta att han har blödarsjuka faktor VIII.
Han ligger just nu på Astrid Lindgrens för att få en porta cathe inopererad. Detta uppdagades i och med att han fick en hjärnblödning, eller flera, vet inte.
Hur ser livet ut med denna sjukdom/åkomma?
Är så orolig för dem och vet så lite.
Är det någon som vet hur väntetiderna för att komma in till koag ser ut? Vi ska till Gbg. Går och väntar på remissbekräftan...
Känns som om det bara blir värre och värre med sonen. (Dottern också, men på henne är det så lite petekier, än så länge) Ikväll fick sonen petekier på områden stora som vuxna händer. Min bror lyfte upp sonen och det resulterade i massa av märken där han lyft. Med en gång han får tryck på kroppen så ploppar de upp Blir oftare och oftare och mer och mer.
Tänker ringa på måndag och höra om de fått remissen. Ska även förklara läget lite, vet inte om sonens läkare kommer att ge en riktig bild av det hela eftersom hon har upprepande gånger under de senaste 4-5 åren sagt att jag ska sluta oroa mig och bara acceptera att det ska växa bort... Så hon har inte blivit så bra uppdaterad på hur läget är nu.
Tack för att du alltid svara!