Inlägg från: Lilla Snosgosen |Visa alla inlägg
  • Lilla Snosgosen

Att bajsa på sig under förlossningen

Hahaha, det här var rolig underhållning för en väntande mamma med bf +11 som nästan går under i värmen :) Jag har skrattat så jag nästan fått ont i magen och insåg just att jag nog inte ska äta nåt mer idag ifall det sätter igång ikväll, i natt eller i morgon ;P

Men får jag fråga alla er som fött; att man måste gå på toa för att det känns som att man måste skita hela tiden fast det typ inte kommer nåt, är det ett tecken på att det inte är så långt kvar och att kroppen rensar själv nu? Ibland kommer det inget alls, är det barnet som typ sjunker mer och mer eller? För jag har inga värkar eller nåt men sammandragningar... icke smärtsamma sådana :) (Förlåt TS kanske lite OT)

• Lilla Snosgosen

Du kan vara lugn TS, det var verkligen ingen fara!

Jag födde min lilla dotter i söndags morse (090705) och det kändes verkligen hela tiden som att jag skulle bajsa på mig. Jag bad om ursäkt till barnmorskan mitt i värkarna och all lustgas :) Men min kropp hade rensat tarmen dagarna innan så det kom bara pyttelite bajs (jag var tvungen att fråga hehe) och tro mig, personen vid ditt huvud kommer inte att se vad som händer där nere. Barnmorskan torkar bort det lite diskret och med allt annat som kommer ut där nere så var bajs det sista man tänkte på ;)

Du kan verkligen koppla bort alla de tankarna på att det skulle kännas pinsamt mm. Prata mycket med din sambo om det och var lugn. "Njut" av din förlossning för det är det häftigaste man någonsin kommer vara med om!

Lycka till!! *Kramar om*

Svar på tråden Att bajsa på sig under förlossningen