• MrsMurphy

Att bajsa på sig under förlossningen

Hej hej!

Jag tycker inte du ska oroa dig över detta för personalen har verkligen varit med om det mesta och din partner lär inte hänga i ditt underliv i det skedet... Jag var lite rädd för detsamma men under själva förlossningen så är både du och din partner helt fokuserade på att det kommer att komma en bebis snart.

Just detta gjorde faktiskt att jag skrattade mig igenom hela den senaste förlossningen, det blev helt absurt. Både jag och personalen skrattade så det skallade genom korridoren...

Kommer till förlossningen efter en illfärd i snöstorm och jag var helt säker på att jag skulle föda i bilen och vi var på väg att ringa ambulans. Kommer in till förlossningen iaf och jag är helt öppen och dom är säker på att jag kommer ha min bebis inom den närmaste kvarten. MEN, jag är så grymt förstoppad så bebisen kunde inte tränga ner (hade en 18 månaders som gjort att mina toarutiner var ur spel), allt avstannar så jag hinner få eda och grejer.  Dom vågar inte ge mig lavemang för då skulle bebisen antagligen trilla ut i toastolen. Får sitta på en mobil toastol inne vid sängen och försöka bajsa samtidigt som jag sniffar lustgas och jag kan säga att jag nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. 

Det jag försöker säga med detta är att även jag var rädd för att bajsa på mig men just under en förlossning så blir allt SÅ annorlunda. Man är så rädd för så mycket innan men just på plats så blir allt så fokuserat och personalen får det att vara så naturligt.  Min lilla bajsskräck förvandlade det hela till att bli en skitrolig förlossning och jag trodde verkligen inte att man kunde skratta sig fördärvad under en förlossning.

Försök att ta det hela med ro, du kan ta lavemang hemma men då kan det snabba på allt. Du kan be om det på plats eller så säg till partnern att det nog kan komma bajs och jag kan nästan garantera dig att om det kommer bajs så kommer han inte ha ett minne av det efter förlossningen för det kommer vara helt utraderat av alla andra grejer som händer och sker och erat underverk som kommer att komma.

Allt är såååååååå naturligt så...
Svar på tråden Att bajsa på sig under förlossningen