Inlägg från: vadskajaghetadå |Visa alla inlägg
  • vadskajaghetadå

När skämde ett barn ut dig som mest?

Kanske konstigt formulerat av mig.
    men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?

kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc

• Svar på tråden När skämde ett barn ut dig som mest?
  • vadskajaghetadå

Jag vet att det inte är nåt fel men jag tycker att det är lite pinsamt när sonen frågar svarta personer varför dom är svarta.
    Eller kallar folk för "svart-grannar"

Även pinsamt när sonen leker moraltant och påtalar hur dåligt och feta pommes frites är

Eller frågar överviktiga människor varför dom har så stor magar!!!

• vadskajaghetadå
    Henrik33 skrev 2009-06-07 01:02:15 följande:
    Var glad att de inte sagt apa till en neger och du sitter på en buss som har långt till nästa hållplats. Att hyscha och säga tyst nu för fan hjälper inte.
    åhh sluta!!!!

*dör*  
  • vadskajaghetadå

Sambon tog hem en arbetskompis från afrika.
    Jag sa till 4-åringen at han inte skulle fråga varför han är svart.
    Hur jävla dum får man vara??
    det första han frågade var varför han är svart.

Jag tänker aldrig mer lita på sonen!

• vadskajaghetadå

jag hade även förklarat att man inte ska fråga folk varför dom har stora magar etc fman behöver inte fråga om varför folk ser ut på ett visst vis, etc.
    Usch det är så svårt sånt och förklara.

Gissa vad sonen har lärt sig utav alltihop???

- man ska inte säga saker så att folk hör, man kan säga det när dom har gått.

Ämen för fan altså vilket misslyckande!!!

• vadskajaghetadå

Jag brukar kolla på "supersiz vs superskinny" du är vad du äter, etc

Och där snackas det mycket om vikt, folk som mår dåligt för att dom är tjocka etc så han har hört det mesta därifrån, och det är ju vårat fel som låter honom kolla på sånt.

• vadskajaghetadå
    Lajkie skrev 2009-06-07 01:12:54 följande:
    apropå inget, när jag var höggravid, nån vecka kvar bara så var jag o min mamma och handlade mjukbyxor till mig för jag var så extra fet ;) Då kom en kille i 3-4 års åldern fram till mig och fråga om jag hade ätit för mycket hamburgare :D SÖÖÖTA UNGE! Hans mamma skyndade sig dit och bad om ursäkt och sa att de var en bebis däri. Jag skrattade halvt ihjäl mig.Mina barn har inte hunnit säga nå roligt/pinsamt ännu...
    Kunde varit min son.
    hua.
  • vadskajaghetadå
    Miss Daisy skrev 2009-06-07 01:14:23 följande:
    Det värsta som har hänt var när jag hade träffat en kille och han fick träffa min son för första gången (jag var ensamstående). Vi var på Grönan hela dan och sen ville väl sonen berätta nått kul för att imponera på killen och säger: "Vet du vad, en gång var min mamma jättedålig i magen och sprang till toaletten men allt bajset kom på golvet".Det är det mest pinsamma nån av mina barn någonsin har sagt.En annan grej som hände för ett par veckor sedan, fast den här gången var det yngsta sonen: Vi gick in till en videobutik där det jobbade en väldigt tjock kille i kassan. Jag frågade om en film och min son tittar på killen och säger jättehögt: "Gud va tjock han är mamma". Det syntes att killen tog åt sig fast han försökte låtsats som han inte hörde.
    HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA!!!!!!!!!!
  • vadskajaghetadå
    Rååsa Smurfen skrev 2009-06-07 01:16:38 följande:
    hade varit bättre att inte säga någonting alls  och frågar han ändå så är det ju inget pinsamt utan  bara att förklara för på ett enkelt och odramtiskt sätt.Nu bäddade du för frågan innan mötet. eller hur ..Att barn skulle kallar en  färgad man för apa  känns inte naturligt ,då har de nog fått det från någon vuxen från början .Neger känns inte heller okej för mig ,skulle aldrig tycka det var okej om mina barn kallar någon neger.
    Inte för att vara taskig (jag själv har aldrig nånsin sagt att en svart ser ut som en apa)

Men vissa svarta kan påminna om apor.
    De som har väldigt stora öron och näsor.

*känner tomaterna komma farandes*

Neger säger jag aldrig, tänker inte ens ordet.

Jag är ganska säker på att sonen hade frågat det ändå, han brukar fråga oss varför folk ser ut på olika vid. T. ex varför man är svart.
  • vadskajaghetadå
    Rååsa Smurfen skrev 2009-06-07 01:19:36 följande:
    något som jag tycker är pinsamt är när min tvåriga dotter frågar högt "mamma är det en farlig gubbe " just bredvid en äldre man ...
    Ha ha ha!! eller varför inte en ful gubbe
  • vadskajaghetadå
    Indillia skrev 2009-06-07 01:26:08 följande:
    Vi gick genom parken en sommar och där låg en tjej som solade topless varvid dottern utbrister: "Mamma, hon har ingen bh på sig!"Jag: "Nej, det har hon inte.."Dotter: "Men man ser hennes bröst! Maammaaa!! Varför visar hon brösten??!! Hon är nästan naakeen!!"Tjejen tog på sig bikiniöverdelen.
    Rååsa Smurfen skrev 2009-06-07 01:27:54 följande:
    har faktiskt aldrig tyckt att nån mörk hyad liknat en apa men ,men skit i det Han hade kanske frågat men ,barn är lite roliga om man säger att de absolut inte ska göra dit eller danten så kan man sätta sig i backen på att de gör det Läste någonstans att barn lyssna inte på ordet INTE i en menning , vilket ge motsatt resultat av det man önskar
    tack det ska jag komma ihåg
  • vadskajaghetadå

Jag tycker det är pinsamt att sonen ALLTID ta mig 17 måste veta vad folk heter!!

Jag som är sjukt dålig på namn komer mycket sällan ihåg, och senast satt vi och åt på ett ställe där ett par sitter brevid och nysligen sagt hej och hur mår ni och lite sånt...
    Vi BORDE känna till deras namn, men i stället försöker vi få tyst på sonen som hela tiden frågat HÖGT vad dom brevid heter.
    (vi var dessutom ensamma på stället)

Senast råkade jag få syn på en chokladbit som jag minns att jag packade ner i kassarna, på vägen ut i centrumet måste sonen hela tiden påtala att VI INTE ALLS KÖPSTE NÅN CHOKLAD!!! MAMMA!!!!

När jag inser att det inte är sonen som stoppat ner den i butiksvagnen (vilket jag trott)

Och var för dum för att gå tillbaka och lämna in den så att personen som glömt den på banden kunde få tillbaka den.

• vadskajaghetadå
    Miss Daisy skrev 2009-06-07 02:02:26 följande:
    Det gjorde jag nästan också. Faktiskt blev jag så chockad att jag bara tog min son och sprang därifrån mer eller mindre, och tänkte att jag får väl strunta i den killen för jag kommer aldrig klara av att se honom igen.Men på kvällen ringde han och sa att han förstod att det hade varit pinsamt för mig men han ville att jag skulle veta att det var OK och detsamma hade hänt honom en gång. Så han var mkt förstående.
    Ha ha gud jag garvar ihjäl mig..
    så skönt för er
  • vadskajaghetadå
    Downer skrev 2009-06-07 02:03:55 följande:
    Hehe, fast det är ju å andra sidan helt normalt av honom att ha funderingar och frågor. Hellre att han frågar dig efteråt, än att han frågar personerna direkt. :) Helt underbart! Precis så fel tillfälle och fel person att säga det till så att det blir rätt ändå! Eller nåt.. Shit, haha.Det mest pinsamma jag kan komma på som den unge herren i vårt hushåll har utsatt mig och hans mamma för är att han under en dans/teateruppvisning i kyrkan på julavslutningen utförde en väldigt... speciell dansrörelse. Temat var vinter, och alla grabbarna i förskoleklassen stod på rad och skulle låtsas att de åker snowboard. Vår unge herre står sist i raden, vänd mot närmaste snowboardåkare och höftar till rejält under en rejäl stund mot den andre grabbens rumpa, fram och tillbaka, med armarna spända nedåt, samtidigt som han vänder ansiktet mot publiken och levererar ett, som man skulle säga på engelska, rejält "shit eating grin". Ett, för honom, solklart exempel på hur man gör när man åker snowboard.Det blev inte bättre av att hela publiken (klass 1-9 samt föräldrar och lärare) håller på att bryta ihop av skratt - då juckar han på ännu mer! Jag och hans mamma sitter i publiken och känner mest att vi vill sjunka genom jorden och hoppas att hans gammelfarmor inte har samma snuskiga fantasi som resten av publiken har.I efterhand, när skammens rodnad hade lagt sig, kändes det dock mer synd att ingen av oss filmade framträdandet. Hade varit ett perfekt utpressningsmaterial att ha i framtiden när han blir äldre..
    Ha ha ha UNNDERBART!!!!
  • vadskajaghetadå
    Aprilin skrev 2009-06-07 19:39:09 följande:
    Jag och min dotter, fyra år, var på ett café när det kom in två män. En hade grå mikrofon-frisyr och den andra hade flera piercingar. Först pekar hon ouppfostrat på frisyrmannen och säger: "Mamma, titta, han har peruk. Sedan ser hon den andre och känner sig tvungen att kommentera: "Mamma, han är inte så fin". Lite pinsamt var det ju!
  • vadskajaghetadå
    Preciosa skrev 2009-06-07 21:34:11 följande:
    Jag och barnen gick in på systemet för att köpa lite öl och vin, när 5 åringen utbrister högt och klart  -Åh måste vi vara här varje dag!!...Det var lite pinsamt , kännde blickarna i ryggen, haha ( vi är inte där varje dag...) Lät som värsta alkisen...
    OH MY!!!
  • vadskajaghetadå
    Lallamen skrev 2009-06-08 02:42:03 följande:
    Min värsta var nog när äldste sonen var 7 år och hemma och lekte med en kompis. Vi hade bestämt att när han ska hem skulle kompisens mamma P gå hem med honom eller köra hem honom i bilen. När det var dags för hemfärd ringer P och säger att min son vägrar att gå eller åka med henne utan vill att jag ska komma. Jag ber att få prata med sonen och försöker förklara varför jag inte kan komma (bebisen sover) och gör allt för att övertala honom. Till slut i ren desperation säger jag "A, du får en guldpeng om du åker med P" och han säger att det är OK. Jag lägger på luren och pustar ut - det gick vägen...En minut senare ringer telefonen och jag har återigen sonen i luren. I bakgrunden hör jag att hela kompisens familj står i hallen och hör vad han säger. "Jo du mamma, jag tänkte ... om jag går med P istället för att åka bil, kan jag få två guldpengar då???"
    {#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_surprised}
    TyskMamma skrev 2009-06-08 11:32:39 följande:
    Min dotter har en spansk kompis som heter Lucia. Lucia är mörkare i hyn än vad hon själv är. Jag satt och pratade med Lucias mamma när jag hör min dotter säga "Nämen Lucia. Tvättar aldrig din mamma dig? Du ser ut som du ramlat i en lerpöl!" Jag blev högröd i ansiktet och försökte avleda det lite snyggt och sa "- Ja, hon kanske gjorde det(ramlade i en lerpöl) när vi inte såg det?" Då kommer min dotter springande och ropar - Nej mamma, jag menar inte idag, Men titta då. Hon är ju alldeles svart, och hennes mamma också! De kanske ramlade i samma lerpöl?!" Säger hon och pekar på Lucias mamma. Jag ville bara döööööö!!!
    {#lang_emotions_death}
  • vadskajaghetadå
    ChiGirl skrev 2009-06-08 16:48:54 följande:
    Det ar ju inte alls samma sak. Om de skulle saga nagot sant sa har de natuligtvis lart sig det nagonstans. Klart det ar skammigt. Min man ar "halvt" svart. Min systerdotter fragade honom varfor han var sa mork. Nu forstog han inte var de sa eftersom de pratar svenska o han engelska men det ar itne nat krangligt eller pinsamt att forklara. Jag skulle inte ta illa upp om barn fragade varfor jag har sa manga fraknar tex. Varfor kallar barnen dem svarta? For de har lart sig det nagonstans saklart.
    om man bor på ställen där det inte finns så många svarta tycker itne jag att det är konstigt att dom frågar varför nån är svart.
Svar på tråden När skämde ett barn ut dig som mest?