Inlägg från: malinagirl |Visa alla inlägg
  • malinagirl

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

FannyGioia skrev 2009-07-09 21:24:25 följande:
    Vilket är mitt resonemang, menar du? Jag är mycket bra på källkritik och kommer ofta med referenser till gedigen forskning. För tusende gången kan jag skriva att jag endast var ute efter definitionen av en pedofil, inget annat. Jag har i min utbildning besökt rättspsykiatriska kliniken i Vadstena och då frågade jag psykologen på det stället om det stämmer att de flesta övergrepp begås av heterosexuella män. Han svarade ja och förklarade skillnaden, vilken jag har berättat om ovan. Hans svar, tillsammans med forskning som jag tagit del av, har lett mig till att tro att så faktiskt är fallet. Hittade en länk nu direkt: www.bra.se/extra/pod/&id=479&.... Ska försöka leta upp artiklarna också.
    Herrgud är du här nu och kommer dragande med massa tramsiga artiklar...det är bara du som tror på det. Vem som helst kan skriva artiklar och annat på nätet och hävda att det kommer från en studie eller forskning ungefär som läkarna som rekommenderar healing mot cancer och bantartabletter. gå ner 5 kilo på en vecka...gosch...
  • malinagirl
    Plutteli skrev 2009-07-09 23:28:06 följande:
    Nej faktiskt inte, även om det är lättast att tro så.
    Jo det är det...
  • malinagirl
    Plutteli skrev 2009-07-09 23:19:38 följande:
    Fast det är ju det vanligaste. De flesta våldtäktsmän våldtar en gång, de fattar vad de gjort och mår piss för resten av sitt liv. De som inte fattar det och förnekar sig (Hon ville ju osv.) är de som är farligast för de kommer göra det igen å de kan lika gärna våldta en man som en kvinna, gammal som ung.
    Våldtäksmän är den grupp som har störst återfallsrisk....
  • malinagirl
    FannyGioia skrev 2009-07-09 23:32:06 följande:
    Brottförebyggande rådet är alltså trams?
    Nej inte det... men all artiklar du hittar.
  • malinagirl
    Plutteli skrev 2009-07-09 23:33:48 följande:
    Fortfarande nej, men kan du motbevisa mig så blir jag glad.
    Orkar inte i kväll, men ska kolla på brå:s sida. I bland kan man hitta lite där.
  • malinagirl
    FannyGioia skrev 2009-07-09 23:36:49 följande:
    Varför var den här artikeln trams då?
    De flesta artiklar är inte så trovärdiga som du kanske redan vet..
  • malinagirl
    mortillsju skrev 2009-07-09 23:42:57 följande:
    Jag förstår. Men pedofil är nåt man är, inte nåt man gör tänker jag.
    Man kan både vara pedofil och göra som en pedofil.
  • malinagirl
    Plutteli skrev 2009-07-09 23:35:22 följande:
    Man får ju bena lite mer i det också, beror på vad får våldtäktsman det är också, en som gett sig på barn (men inte är pedofil) en pedofil, en med tortyr som signum, en som gjort det på fyllan, en som våldtar andra män osv. det ser ju olika ut i de olika grupperna.
    Våldtäksmän på kvinnor över 15 år...
  • malinagirl
    FannyGioia skrev 2009-07-12 22:26:39 följande:
    Är det verkligen svårt att förstå att bättre vård för pedofiler skulle leda till färre övergrepp?
    Under tiden måste de hållas borta från våra barn inlåsta någonstans. Jag undrar hur mottaglig en pedofil är för rätt vård? Oavsett om han söker den själv eller inte.
  • malinagirl

Har en kille på tex 30 år sex med en minderårig åker hann fast för våldtäkt, oavsett om hon var med på det eller inte.

• malinagirl

En text utdragen ur lagen....

En person som har haft samlag med en tjej eller kille som inte fyllt 15 år, kan dömas för våldtäkt mot barn även om inget hot eller våld har förekommit. Den som har begått övergreppet kan inte heller skylla på att killen/tjejen ville göra det.

• malinagirl

Om någon anmäler det blir det våldtäkt...jag hade anmält om det vore min dotter.

• malinagirl
    FannyGioia skrev 2009-07-14 22:46:15 följande:
    Hur ska du hålla dem borta från dina barn om de inte har "kommit ut" genom att söka hjälp? Jag förutsätter att en person som söker vård är mottaglig för hjälp. Eller åtminstone försöker vara det.
    Jag syftar på dom som redan begått brottet...
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?