Inlägg från: BlommyNess12 |Visa alla inlägg
  • BlommyNess12

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Har bara läst TS.
    svarade annat, eftersom lagen säger att det är våldtäkt mot barn, men jag är osäker på vad jag tycker.
    Jag träffade min sambo när jag skulle fylla femton om två veckor och han var 22, vi väntade visserligen de där två veckorna innan vi hade sex, men jag hade nog inte velat kalla det våldtäkt om det hände en vecka innan faktiskt.

Å andra sidan var jag inte oskuld, och jag ville verkligen ha sex med honom, och var upp över öronen förälskad. Och vi höll ju ihop efter det och har nu barn och bor ihop.

Jag har således svårt för att svara på frågan. Är hon med på det tycker jag inte att det är just våldtäkt, även om man kan tycka att om killen har något vett i skallen borde han ju vänta tills hon är 15..

• BlommyNess12

Nej nu ljög jag, han hade just fyllt 23. Minnet sviker mig

• BlommyNess12
    lemoira skrev 2009-06-07 11:54:39 följande:
    Inte våldtäkt, men däremot kanske sexuellt utnyttjande.
    Jag vet inte om jag skulle vilja kalla det det heller, om tjejen inte blir utnyttjad så är det ju inte utnyttjande. Sexuellt umgänge med minderårig kan jag nog tycka.

Jag hade absolut inte tyckt att det var på något sätt sexuellt utnyttjande om jag hade kastat mig över min sambo, fadern till min son, under de där två veckorna innan jag fyllde femton. Jag kan absolut inte tycka det
  • BlommyNess12
    k girl skrev 2009-06-07 13:01:28 följande:
    Tvång kan se ut på många olika sätt.
    Ja, men om tjejen känner sig helt bekväm och verkligen VILL och kanske till och med längtar efter att få ha sex med personen så är det ju inget tvång inblandat. Om det är som i detta fall jag beskrivit så är det inte våldtäkt.
  • BlommyNess12
    k girl skrev 2009-06-07 13:11:41 följande:
    Återigen: någonstans måste ju gränsen dras, och vi har dragit den vid 15. Vi har den lagstiftning vi har för att skydda barn i sådana situationer där de inte kan eller törs säga nej, för att de till exempel befinner sig i beroendeställning. Man kan inte utgå från att ett barn har samma mentala utveckling som en vuxen människa. Nu tror jag i och för sig inte att en domstol skulle döma en 22-åring som haft sex med sin fjortonåriga flickvän som fyller år om två veckor för våldtäkt, å andra sidan bör ju kanske en 22-åring vara så pass vuxen att han faktiskt kan hålla sig tills dess.
    Ja jag håller med. Har killen något vett öht så väntar han, oavsett om man måste vänta ett helt år. MEN jag har svårt att kalla något dylikt för just våldtäkt, om båda parter är med på det och verkligen vill så kan jag inte se att det är våldtäkt. Däremot kan det eventuellt vara sexuellt utnyttjande, eller sexuellt umgänge med minderårig vilket jag självklart tycker ska vara straffbart båda två. Men jag kan inte kalla det för våldtäkt.
  • BlommyNess12

Nej, inte för mig. Jag vet att det enligt lagen räknas som det men det tycker jag är helt fel för mig. Det är sexuellt utnyttjande av minderårig, eller sexuellt umgänge med minderårig, och oavsett om flickan blir utnyttjad med/utan att hon visste om det, eller om det bara var sexuellt umgänge som båda ville ha så ska det vara straffbart!

• BlommyNess12

Jag tycker det är så roligt att läsa i denna tråd om hur män som t.ex min sambo ( och pappan till min son) var en pedofil som blev förälskad i mig

• BlommyNess12
    kaji78 skrev 2009-06-08 15:01:48 följande:
    otroligt underhållande.min käre make är nog också peddo eftersom jag bara var 14 när vi blev kära i varandra. att jag ljög som en häst travade om min ålder och ville åtskilligt mer än han förändrar naturligtvis inget;)
    Nej det är ju klart. Usch vilka hemska karlar vi har.
  • BlommyNess12
    Myrtille skrev 2009-06-08 15:10:14 följande:
    Jag tycker det är fånigt att sitta och raljera över att ni minsann var sååååå unga när ni blev stadgade och att det minsann inte varit något som helst problem.Det förstår väl vem som helst att det _kan_ bli bra ändå? Frågan är om allt som _kan_ gå bra skall vara lagligt?Att skjuta skarpt in i en folkmassa?Att lägga knark i främmande människors drinkar?Att fota nakna barn och lägga upp på nätet?Självklart inte.
    Jag har inte sagt att det ska vara lagligt, jag har skrivit flera gånger i tråden att jag tycker att sexuellt umgänge med minderårig person (under 15 år) ska vara straffbart.
    Vi hade inte sex innan jag var femton, vi väntade de två veckorna tills jag fyllde år. Men om man läser igenom denna tråd så är det äckligt hemskt och pedofilbeteende om en man som t.ex min sambo var precis fyllda 23 när vi träffades, tände på en 14 åring.
  • BlommyNess12
    k girl skrev 2009-06-08 15:20:14 följande:
    Folk skriker ju "pedofilvarning" här på FL om långtidsamning, om att pussa sin bebis på rumpan och fan och hans moster. Det är bara fånigt och tillför inte debatten någonting, precis som att sitta och raljera.Däremot finns det faktiskt något som kallas hebefili, en parafili (avvikande sexuell läggning) som till skillnad från pedofili innebär att man sexuellt orienterar sig gentemot barn och ungdomar i puberteten. Så jodå, vissa har en poäng när de säger att någonting är off. De är bara inte bekanta med terminologin.
    Ja. Men hur blir det då med en kille som bara haft jämnåriga flickvänner och träffar som i mitt och min sambos fall, mig, 14 år gammal och han var nyss fyllda 23 (3 veckor innan för att vara exakt) trodde att jag var minst 17-18 år när han träffade mig första gången. Är man hebefil om man inte sexuellt orienterar sig mot ungdomar i puberteten utan orienterar sig mot sina jämnåriga, och att man tänder på någon man tror är jämnårig men som visar sig vara mycket yngre?

Det tycker inte jag.
  • BlommyNess12
    alexma skrev 2009-06-08 15:30:04 följande:
    Jag håller med dig om det finns dem som ser betydligt äldre ut och som faktiskt kan vara mogna för sin ålder.Men jag tror att lagstiftningen är riktig för att skydda dem som inte är det...Har själv en tjej i släkten som är 13,och skulle aldrig kunna tänka mig att hon är mogen för den typen av förhållande med en 25-åring.Sedan tycker jag inte att det är fair och döma ut ditt förhållande på något sätt.
    Nej, det har jag sagt ca 10 gånger i denna tråd, jag tycker att sexuellt umgänge med minderårig (person under 15 år) ska vara förbjudet och straffbart! MEN min sambo t.ex är ingen äcklig pedofil för att han blev kär i mig när var 23 när jag skylle fylla femton om två veckor, och dessutom väntade tills jag var femton innan vi hade sex.
  • BlommyNess12
    alexma skrev 2009-06-08 15:34:53 följande:
    Jag kom in i tråden nu och har inte ork att läsa allt , och nej jag har inte sagt att din sambo är äcklig.
    Nej, det har du inte, men det jag skrev som du citarade handlade om saker som skrivits tidigare i tråden.
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?