Inlägg från: Verkligen |Visa alla inlägg
  • Verkligen

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Nej det tycker jag inte att det är.
    När jag själv var 14 så hade jag sex med killar över 25 och det var verkligen inte våldtäkt.
    Är alla parter med på det hela så är det ingen fara.

• Verkligen
    Matillin skrev 2009-06-07 11:03:11 följande:
    Visste killarna om att du bara var 14 år?
    Ja en del visste det. Minns inte om alla ens frågade då det var så länge sen.
    När jag var 15 blev jag ihop med en kille på 23 och vi bodde ihop och det var ingen som reagerade på det.
  • Verkligen
    Matillin skrev 2009-06-07 11:11:48 följande:
    Inte ens mamma och pappa? Låter lite konstigt att ingen skulle tyckt något om det, 15 åringar brukar ju vanligtvis inte ens ha flyttat hemifrån?
    Nä, ingen av dom brydde sig. Att jag flyttade tidigt berodde på att pappa inte ville att jag skulle bo där och mamma flyttade 65 mil uppåt i landet. Jag ville gå kvar i min skola och ha kvar mina vänner + pojkvän. Funkade jättebra, men jag är van att ta hand om mig själv...=)
  • Verkligen
    Wilowa skrev 2009-06-07 11:21:01 följande:
    Ursäkta, men det låter inte som om du bodde i en normalt fungerande familj.
    Jodå, mamma var de bästa mamman man kunde tänka sig och hon ville ju ha med mig till Åre. Jag bodde där ett par månader men sen insåg hon att jag vantrivdes där. Pappa är en annan historia för vi frågade om jag kunde få bo där tills jag blev gammal nog att få en egen etta, men han ville inte ha "skit" i huset.
    Då blev min pojkvän lösningen och det fungerade mycket bra. (efter 1 år flyttade mamma hem igen)
  • Verkligen
    Matillin skrev 2009-06-07 11:19:38 följande:
    Ja då förstår ja, alla är ju inte uppvuxna på samma vis direkt och vissa växer upp tidigare än andra.Men så här i efterhand tycker du inte att det var lite konstigt att dom 25 åriga killarna valde att ha sex med dig som 14 åring?
    Jag har faktiskt inte funderat över det hela.
    Jag har hela mitt liv dragits till äldre killar helt enkelt och många av dom visste säkert inte att jag var såååå ung. Såg äldre ut och betedde mig som en äldre. Sen hade jag vänner som var ett par år äldre.
  • Verkligen
    Suzisuze skrev 2009-06-07 11:26:22 följande:
    Då får vi skylla på din omogne far , eftersom det optimala för en 15 årig ung flicka/tjej är nog inte att hennes 25 årigen pojkvän "uppfostrar" henne.Jag kan på rak arm säga tt min man hade avlivat den kille som hade lagt vantarna på vår dotter, om killen var 10 år äldre och dottern ännu inte myndig (eller färdig med sin gymnasieutbildning)
    Haha, får göra det. Men kan inte påstå att sambon fick uppfostra mig.
    Jag skötte hemmet perfekt och lagade mat och var en riktig liten "hemmafru" och trivdes jättebra med det minns jag.. Och skolan gick bättre än nånsin den perioden i livet. Jag älskade livet helt enkelt.
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?