Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Nej våldtäckt tycker jag inte, men en man som har sex med någon som han vet är 13-14 år är inte riktigt frisk enligt mig.
    Spelar ingen roll om hon så ser ut och agerar som en 20-åring.
    Grovt utnyttjande kanske det är däremot?

• Matillin
    Hvitveis skrev 2009-06-07 09:34:45 följande:
    Det är våldtäkt. Att tycka något annat är förkastligt. Finns så många argument för att det är det att jag inte ens vet vart jag skall börja! Barn är inte mogna för ett sådant beslut. Men borde det inte vara nog att en vuxen knullar ett barn?? Fattar inte hur man kan ställa en sådan fråga faktiskt. Tänk till!
    Varför skulle det vara förkastligt?
    Är det lika förkastligt att tycka att sex mellan två 13 åringar i samförstånd inte är våldtäckt?
    Jag anser som sagt däremot att det är förkastligt av en man att ha sex med en så pass ung tjej.
  • Matillin
    Verkligen skrev 2009-06-07 10:55:04 följande:
    Nej det tycker jag inte att det är.När jag själv var 14 så hade jag sex med killar över 25 och det var verkligen inte våldtäkt.Är alla parter med på det hela så är det ingen fara.
    Visste killarna om att du bara var 14 år?
  • Matillin
    Verkligen skrev 2009-06-07 11:07:40 följande:
    Ja en del visste det. Minns inte om alla ens frågade då det var så länge sen.När jag var 15 blev jag ihop med en kille på 23 och vi bodde ihop och det var ingen som reagerade på det.
    Inte ens mamma och pappa?
    Låter lite konstigt att ingen skulle tyckt något om det, 15 åringar brukar ju vanligtvis inte ens ha flyttat hemifrån?
  • Matillin
    Verkligen skrev 2009-06-07 11:17:01 följande:
    Nä, ingen av dom brydde sig. Att jag flyttade tidigt berodde på att pappa inte ville att jag skulle bo där och mamma flyttade 65 mil uppåt i landet. Jag ville gå kvar i min skola och ha kvar mina vänner + pojkvän. Funkade jättebra, men jag är van att ta hand om mig själv...=)
    Ja då förstår ja, alla är ju inte uppvuxna på samma vis direkt och vissa växer upp tidigare än andra.
    Men så här i efterhand tycker du inte att det var lite konstigt att dom 25 åriga killarna valde att ha sex med dig som 14 åring?
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?