blå fisk skrev 2009-06-06 21:35:09 följande:
Juridiskt är det en våldtäkt, så därför tycker jag att man ska kalla det för det. Jag blir lite förundrad när jag läser i den här tården att man anser att en våldtäkt på ett barn måste vara våldsam för att få kallas våldtäkt. För en hel del år sedan nu gick jag en utildning i USA hos en "förmedling" av fosterbarn eftersom min Au pair familj hade fosterbarn. Många av fosterbarnen som förmedlades där hade blivit sexuellt utnyttjade. De poängterade mycket att det sällan är fråga om våld och i väldigt ofta samtycker barnet och kanske t.o.m njuter av den sexuella aktiviteten även när det är fråga om ganska små barn, vilket på många sätt gör skammen och skulden ännu större. Men att de allra flesta kopplar ihop sexuellt utnyttjande av barn och barnvåldtäkter med att det är våldsamt och smärtsamt. Jag tycker att när man tänker på det så är det inte lika långt borta att kalla det för våldtäkt när en 13 åring har sex med en 25 åring, oavsett om 13 åringen vill ha sex och kanske t.o.m njuter av det.
Det var därför jag skrev att vid en våldtäkt så har man inte längre kontroll över situationen, alltså den som är 13-14 år. Jag tror inte att en sån flicka skulle söka sig till äldre män just för att dom vill utan då är det något annat som ligger bakom det hela men hon har ju forfarande vetskapen om vad hon gör, medveten om situationen eftersom hon valde de.