Inlägg från: susannemalmö |Visa alla inlägg
  • susannemalmö

En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?

Fast en 25 åring är vuxen och borde kunna säga nej till ett barn, hur sexuellt erfaret barnet än är.
    Ansvaret ligger på den vuxne i det här fallet och jag tycker att det är självklart att man ska bli dömd för våldtäkt om man utnyttjar barn.

Roxanne skrev 2009-06-06 18:33:19 följande:
    Jag säger nej med tanke på hur dagens ungdomar är. Vid 13-14 års ålder har många redan hunnit prova en del saker som tex oralsex och fler än häflten har nog blivit av med oskulden. Tråkigt men sant. Var själv väldigt ung när jag förlorade min, dock inte med en 25 åring men jag var helt med på noterna och tyckte själv jag var äldre än vad jag egentligen var. Ungdomar idag sitter inte inne om kvällarna, dom är ute och härjar, super, röker och provar droger. INTE ALLA men många. Anser man att man är mogen för att prova sådana saker i den åldern så ska man vara så pass mogen att stå för att man har haft sex med en 25-åring, så länge man inte sa nej.Bara min åsikt.
  • susannemalmö

Men vid vilken ålder ska gränsengå enligt dig då?

Buster78 skrev 2009-06-06 21:08:14 följande:
    Ari Gold skrev 2009-06-06 20:45:03 följande:
    jag fattar inte att du inte ser skillnad på en 5åring och en 14åring! Min dotter är 5 och har ingen anning om vad sex är, men jag visste vad sex va när jag var 14! Fast ja kanske va väldigt mogen då eller??? en 14 åring "får" inte ha sex, du är byxis när du är 15. Men om 14 åringen väljer att ha sex, med allt va det innebär är det frivilligt. En 5årig blir hotad, tvingad, övertalad, manipulerad till att ha sex eftersom en 5åring inte vet VAD det är!om en 12 åring har sex med en 13 åring så ok, men när det är en 25 åring så är det 25åringen sak att säga Nej du är för ung för mig, gör inte 25åringen det är det ett sexuellt utnyttjande
Svar på tråden En man på 25 år har sex med 13-14 årig tjej, hon är med på det, anser du att det är våldtäkt?