• Tessita

95 F (Uppsala) hösten 2008- här samlas vi! Tråd nr 2

Hej, nu har jag också hittat hit!

Vad stora alla barnen blivit! A är uppe i 4 kg också!!

Amningen har inte funkat så bra, så nu är det ersättning som gäller men jag kämpar stenhårt med att fortsätta natt/morgon amma men får nästan alltid ge flaska direkt efteråt eftersom hon inte blir mätt.

Hon fortsätter utvecklas bra och läkaren sa att hon ligger i utvecklingen som en 2 månaders bebis, hon är snart 7 månader och nu uppe i sin brors födelsevikt.

Med vårt första barn satt jag och läste böcker om Barns utveckling och vad barn skulle kunna vid varje månad men sådant struntar jag helt i denna gång. A får ta all den tid hon behöver på sig att utvecklas, jag kommer inte stressa på.

Nettis, hoppas N fortsätter vara bra i magen nu!

Ha en skön helg alla!!

Kram

• Tessita

Vad kul att det går framåt för Edvin! Skönt att ni fått hjälp av sjukgymnasten, jag funderar på och fråga om vi inte kan få träffa en också. Tycker att Alma är lite svag i nacken??

• Tessita

Nillis, kul att du också hittat hit! Tänk vad tvillingarna blivit stora. Tror fortfarande de ser ut på samma sätt som när vi delade sal.

Vill också önska er alla en skön sommar. Vi flyttar också ut till landet, ska bli jätte skönt.

Kram

• Tessita

Hej på er!

Hoppas att ni har en skön sommar! Det har vi haft ute på landet men det började inte så bra. Alma vart dålig ganska häftigt en dag, när vi satte på larmet så var saturationen nere på 70. Det blev akuten och det visade sig att hon hade lunginflammation. Det var jobbigt att se henne i syrgas grimma igen men hon kryade på sig snabbt. Efter 3 dygn fick vi åka hem.

Det är så kul, hon har börjat skratta. Hon kan skratta så hon kiknar åt sin storebror. Det är så härligt att se!!!

Ang svininfluensan. Jag hoppas verkligen att vi kommer få det till Alma. Jag ska iaf fråga efter det.

• Tessita

Oj, vad kul kan V sitta! Med stöd eller helt själv?

A fick smaka lite potatis pure igår, det verkade vara gott!

• Tessita

Mammas Thea, vad ledsamt att höra att ni förlorade er älskade dotter...
    Grattis till syskonet i magen och välkommen till tråden.

Grattis Edvin 1 år i efterskott!!

Magda, jag blir ledsen när jag läste hur du blivit bemött på sjukhuset. Men du får inte ta det personligt och doktorn är bara helt opsykologisk med ingen känska för vad det är ni verkligen har gått igenom. Styrkekram till dig!!

Alma har nu blivit 9 månader och växer som bara den. Vi tog själva beslutet att nu får det vara nog och packade ner övervaket i påsen en kväll. Trots att hon haft larm hela sitt liv så kändes det inte alls jobbigt!! Det var skönt att fatta beslutet själv också.

Trevlig helg till er alla!!

• Tessita

Hej på er!

Jag tycker man ser att A är prematur. Man ser lite spår efter cpap banden i kinderna än. Prästen som skulle döpa Alma frågade direkt om hon var prematur när hon såg henne. Då visste hon inte hennes födelsedatum än.

A har fått smaka lite potatispuré men vi har inte kommit igån ordentligt med smakisar ännu.

Sköt om er alla.

KRAM

Svar på tråden 95 F (Uppsala) hösten 2008- här samlas vi! Tråd nr 2