• Magda73

95 F (Uppsala) hösten 2008- här samlas vi! Tråd nr 2

Hej alla föräldrar som legat på UAS hösten 2008!

Här kan vi samlas och prata av oss om tiden på sjukhuset, om stort och smått, roligt och allvarsamt!

Välkomna alla gamla och nya föräldrar!

Ps) Tråd nummer 1 finns här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42007173.html

• Svar på tråden 95 F (Uppsala) hösten 2008- här samlas vi! Tråd nr 2
  • Dessie

Vi låg på 95F 1 vecka i oktober -00, sedan flyttade vi till 95H och låg där i 4½ veckor.
    Vår pojke är född i v 32+6.

• Magda73

Hej Dessie!

Vad är 95 H för avdelning? Hur mår er son idag?

• Magda73

Har ni andra hittat hit ännu? Casiopeja, Tessita och Nettis?

Pratade länge med Lotta från prematurföreningen igår och fick en flashback. Hon frågade efter er, Tessita, och blev såklart jätteglad att lilla A mår bra!

Mer? Fick arga ögat från Gun sist jag var i källaren. Hon ville inte riktigt tro på mig när jag sa att jag lämnat passerkortet på rummet när vi skrevs ut. Hon trodde med bestämdhet att jag hade det hemma.

Ja. För det är ju så roligt att smyga in där via köksingången ibland, ta en kaffe och ett Mariekex, snacka med alla chockade föräldrar. Kanske sno åt sig en bärblus och köra känguru. Zappa lite på tv:ns alla kanaler. Det är ju skitbra att ha det där passerkortet liksom! Måste hon väl fatta att jag inte kan lämna ifrån mig

Kram!

ps) V väger numera 5 kilo! 5 kilo, fattar ni?! Den där lilla skiten!!

• Mammatillmini2008
    Jo då jag har hittat hit men det har varit lite att göra här hemma och sist jag skrev ett inlägg så försvann det {#lang_emotions_surprised}

Kul att höra att lilla V kommit över 5 kilos gränsen Här tuffar allt på och Edvin kan nästan sitta själv, vi tränar varje dag Så innan 1-års dagen är här så kan han nog sitta själv!

Kramar till er!
  • Dessie
    Magda73 skrev 2009-06-09 21:53:31 följande:
    Hej Dessie!Vad är 95 H för avdelning? Hur mår er son idag?
    "På den tiden" = -00 var det TVÅ avdelningar = 95F som var biva (barnintensiven) & 95H som var neo.
    De har slagit ihop nu så att det heter bara 95F - 95H låg högst upp i huset och F låg längst ner.

Jotack, Nicklas mår kanon
    Han har astma & allergi men det är ju ärftligt (jag har oxå det).
    Han har även ADHD & Tourette, de på BUP sa att det beror på att han är prematur.
  • nettis83

Halloj!
    Jag har hittat hit men inte haft så mkt tid att skriva..
    N har haft fortsatta problem med magen. i helgen som var började han kaskadkräkas =(
    Blev besök på barnakuten 2dar i rad där han fick Klyx. Dag 2 verkade det släppa (eller så berodde det på att sköterskan som gav det då var mycket bättre än sköterska dag 1) Han röntgades å gjorde UL men de kunde inte se nåt så förhoppningsvis har det släppt nu. Igår kom det i blöjan 2ggr! Fortsätter dock med Laktulos ett tag till så vi ser att det funkar.

Nåt helt annat.. vad äter era små nu?? N får ersättning, gröt å smakis... när kan man byta ersättningen mot välling?? Han växer ju så det knakar så jag tänkte om han behöver mer... väger redan 7,3kilo!!

Kram på er!

• Mammatillmini2008
    Nettis- Edvin får välling till frukost och som kvällsmål innan det är sängdax, Ibland får han det även på natten om han vaknar och är hungrig. Vi började med vällingen när Edvin var dryga 3 månader korr tror jag det var eftersom han inte blev mätt på ersättningen.

Så här kan en dag för oss se ut i matväg
    Frukost- Välling
    Mellis. Fruktpure blandat med vaniljyogurt (han älskar det)
    Lunch Smakis
    Mellis- Fruktpure ev med vaniljyoghurt (Jag vill inte ge han för mycket mjöljproduter så här i början.)
    Middag- Smakis
    Kvällsmål- Välling.
  • Magda73

Hej på er!

Jag har inget att tillföra matdiskussionen alls, V helammar och har inte provat annat än lite vatten. Kul mamma vá?

Men Casiopeja, Edvin blir ju 1 snart ja! Fasiken vad tiden går!!! När är det han fyller?

• Tessita

Hej, nu har jag också hittat hit!

Vad stora alla barnen blivit! A är uppe i 4 kg också!!

Amningen har inte funkat så bra, så nu är det ersättning som gäller men jag kämpar stenhårt med att fortsätta natt/morgon amma men får nästan alltid ge flaska direkt efteråt eftersom hon inte blir mätt.

Hon fortsätter utvecklas bra och läkaren sa att hon ligger i utvecklingen som en 2 månaders bebis, hon är snart 7 månader och nu uppe i sin brors födelsevikt.

Med vårt första barn satt jag och läste böcker om Barns utveckling och vad barn skulle kunna vid varje månad men sådant struntar jag helt i denna gång. A får ta all den tid hon behöver på sig att utvecklas, jag kommer inte stressa på.

Nettis, hoppas N fortsätter vara bra i magen nu!

Ha en skön helg alla!!

Kram

• Mammatillmini2008
    Hej!

Magda- Edvin blir 1 år 19 Augusti så det är ändå lite kvar Tror han kanske till och med kommer kryp då Igår började han nämligen krypträningen och sitta har han gjort jättebra idag, jag är så stolt över honom Man får ju så bra tips hos sjukgymnasten om hur man kan träna på olika saker och det har verklingen givit resultat och det är kul att se...

Trevlig helg!
Svar på tråden 95 F (Uppsala) hösten 2008- här samlas vi! Tråd nr 2