Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :)

jenny: Aha, men då borde det ju vara ok att testa sig på kvällen vid samma tid istället? Då bör man ju inte missa någon stegring. Sedan hade vi sex varje dag förra gången runt förmodade äl, så om vi "bara" får till det varannan ska det ju vara tillräckligt ändå

• The Kittycats

Nu har iaf frågan om att försöka eller inte försöka på en gång stötts och blötts hemma, och vi har bestämt oss för att köra på en gång Det viktigaste för oss båda var att den andre inte känner sig pressad eller tveksam, och det gör ingen av oss. Så det känns bra att ha tagit ett beslut, sedan får vi ju se hur det går.

Tog ett gravtest imorse, och det visade svagt men synligt streck fortfarande. Men det är ändå på nergång, för förut kom det fram starkt efter 15 sek, nu är det svagt efter 10 min. Så jag ska testa igen på fredag, och förhoppningsvis är det borta då så jag kan börja ÄL-testa nästa vecka. Om min cykel är som förut borde jag få äl-kring 27:e, men det känns ju lite osäkert fortfarande. Men blödningarna varade ju i c 4 dgr, 6 dgr om man räknar 2 sista dagarna med färgade flytningar. Så det var iaf väldigt likt en vanlig mens för mig. Så jag utgår från det och skrapningen istället, för innan jag testade plus hade jag ju BIM runt den25 med en cykel på ca 30 dgr.

• The Kittycats

Meadow: Jag resonerar ungefär likadant, eftersom jag hade ofostrig jag med. Så jag kommer nog inte börja nu iaf.

jenny: Det hoppas verkligen jag med!!!

• The Kittycats

Fin lista jenny Men det känns inte så aktuellt för mig eftersom jag väntar på äl, men jag hänger kvar här ändå.

• The Kittycats

Kanske ska skaffa mig plus någon gång......

Tog iaf både gravtest och äl-test imorse. Tyvärr var det fortfarande ett väldigt svagt, men ändå synligt streck på grav.testet. Mäh! Fast jag tvivlar att jag skulle kunna ta kort på det, så att det syns. Men jag tror att det vara svagare än förra gången iaf.

Äl-testet gav ett ett streck som inte var lika starkt som kontrollstrecket. Men det blir ju knepigt att försöka kolla äl, så länge grav.testet visar positivt eftersom jag har hört att grav.hormoner kan ge utslag på äl-test. Hmmm, ska testa igen på söndag eller måndag, vill ju helst börja äl-testa på måndag. ananrs blr det ju svårt att pricka utan äl-känningar och inte kunna räkna säkert från förra mensen..... Gah, muppigt värre!

• The Kittycats

Nu tror jag min äl är på ingång, jippi!
    Jag testade imorse, och digitala visade "inte gravid" (känns jätteskumt att jaga det ... men men), sedan provade jag mitt gravtest från Testlagret och ev visar det ett super, supersvagt streck men jag är osäker. Fast oavsett har ju uppenbart grav.hormonerna försvunnit mycket mer ändå. Sedan tog jag ett äl-test, och det visade starkare än förra gången Och då kan det ju inte vara grav.hormonerna som ger utslag tänker jag, efter som de i det närmaste verkar vara borta.

Det var ett starkt streck men inte riktigt som kontrollstrecket, men lika brett. Så nu är det bara att fortsätta äl-testa och köra på Min cykel är ju 28-30 dgr, vid 28 borde äl vara imorgon och vid 30 på torsdag. Jag har ju ingen koll på lutealfasen, men jag tänkte att om det inte tar sig kan jag ju kolla det nästa månad. Så nu räknar jag nog på 30 dgr och sätter BIM-datum utifrån det. Så nu får du göra listan fin igen jenny

BIM/SKA TESTA
    Smoolan BIM antingen runt 22/8 eller 28/8 efter mf i juli. Testar nog 23/8...
    kittycat BIM 9 sept efter mf/skrapning 11 aug. Testar nog 7 sept....

FÖRMODLIGEN GRAVID/SKA TESTA SENAST
    Meadow: Ska testa början av sept (V7+) mf i juli i bagaget...

GRAVID
    jennyochjohan BF 24 februari 2010
    mariaheterjag BF 24 mars 2010
    Alfonsina BF 26 mars 2010

Förresten smoolan, har du testat nu?

Svar på tråden Ägglossning i dagarna som vill följas åt? :)