• Mapa

Huvudvärk under graviditet.

"Skönt" att höra att fler är i samma situation som en själv. Har olidlig huvudvärk nästan dagligen. Har verkligen aldrig huvuddvärk annars, så det är ytterst plågsamt för mig. Dricker knappt kaffe längre, men funderar på att börja igen..... Dricker dock mycket vatten. Ursch för det här!

• Mapa
    villnu13 skrev 2014-07-10 19:07:38 följande:

Ring bm och testa värdena först. 

Jag hade perfekt järnvärde men huvudvärk ändå, slutade runt v 20. En riktig pina var det!

Min huvudvärk gick också över, från en dag till nästa bara! Vore intressant att veta varför man får det. Antar att det är en värlig mix av hormoner, ökad blodmängd och annat som ställer till det... tack och lov att jag verkar slippa det nu i alla fall.
  • Mapa
    Grynet2010 skrev 2014-07-16 15:16:54 följande:

För er med huvudvärk så kan jag ge tips om att gå till sjukgymnasten så dom får kolla att era bäcken är racka på er. Jag hade grym huvudvärk under förra graviditeten och hamnade till slut hos sjukgymnasten där han upptäckte att jag hade snett bäcken och han bände och vred och hade sig i 4 omgångar och huvudvärken släppte direkt det var som att släcka förhörs lampan. Att äta så pass mycket Alvedon är inte bra för vare sig er eller fostret då man idag inte vet hur fostret verkligen tar skada utav Alvedon. Läkare på läkare går ut med att alla bör sluta använda sig av Alvedon och att om det hade kommit idag så hade den aldrig godkänts som läkemedel. Det kan även vara så att ni har något åt nacken och ryggen m.m det är alltid bättre att ta reda på orsaken än att försöka ta bort symtomen då ett symtom är ett tecken på att något är fel..

Tack för tipset! Jag uthärdade min huvudvärk utan värktabletter.. tar inte så ofta sånt. Är överlycklig att det gått över nu i alla fall!:)
Svar på tråden Huvudvärk under graviditet.