Inlägg från: SaknarDigBebis |Visa alla inlägg
  • SaknarDigBebis

Tatuering före graviditet?

Jag har en tid att göra en tatuering den 1 juli och jag har ÄL nu den 5 juni, så jag undrar om jag skulle bli gravid nu och göra tatueringen skulle de påverka fostret negativt då? Kommer tatueringen läka långsammare? eller händer det ingenting alls? Vill hemsk gärna göra tatueringen då jag väntat i flera månader på att få en tid. Men vill ha lite mer och gå på om vad som kan hända om det nu händer någonting...
    Hur har det gått för er som gjort tatuering fast inte vetat att ni vart gravid?
    eller gjort tatuering under en graviditet osv?

• Svar på tråden Tatuering före graviditet?
  • SaknarDigBebis

Linda och Rasmus skrev 2009-06-03 15:26:25 följande:

Det undrar jag också! Så *puff puff*
    Hehe ok där ser man xD
  • SaknarDigBebis

Hehe ok tack för alla svaren :)
    ja det är ju inte alls säkert att jag blir gravid heller just den här månaden. Så jag vill inte avboka tiden och sen visar det sig att jag inte är det så får jag vänta ytligare några månader.. Tror inte heller det gör någon skada på fostret.

• SaknarDigBebis

ok.. Det verkar som om det inte är super farligt att tatuera sig när man är gravid tidigt. Sen om det är bra eller dåligt för en själv är en annan femma men fostret klarar sig nog bra :)

• SaknarDigBebis

Det visade sig att jag inte var gravid, mensen var väldigt sen bara...
    Och det finns en anledning till det också. tog ett akut p-piller för någon månad sen och då vart det en rubbning i menscykeln så det var därför.
    Tatueringen har jag gjort och är super nöjd =)
    Så den ska få läka helt och så ska vi vänta några månader så det har lagt sig ordentligt :)

Svar på tråden Tatuering före graviditet?