ROP - grad 3
man bränner hål med lasern för att grejsen skall få lättare att växa rakt å nå sitt mål så man får bättre syn, så sämre kan det inte bli av lasern, men så jätte mycket bättre blir det inte alltid heller å man kan ju fortfarande drabbas av annat oxå..
vår dottern har 600 hål i ena ögot å 900 i andra, hon fick glasögon runt 2 års ålder å är halvblind på de ögat med 600 hål å ser 5 raden nerifrån med de andra ögat..
(vi tyckte hon såg som alla andra innan, barn har fantastisk förmåga.. å trots att hennes syn blivit lite bättre med åren så blir problemen större först nu i skolåldern)
nu är hon 9 år, men jag har kontakt med många förtidigtfödda som är bara nått år i dag å kan ju inte säga att det har nå bättre resultat utan nog får de flesta problem tyvärr... fast läkarna låter så optimistiska..
Däremot skall du TS inte vara oroligt för lasern å dyl jag har aldrig hört att någon skulle blivit sämre av den, jag har hört de som fått göra om det men de var med den gamla metoden som användes för 9-10 år sen (vår dotter hade nya metoden)
däremot om man väntar för länge så kan näthinnan börja lossna