Inlägg från: Lallan |Visa alla inlägg
  • Lallan

GROD PRINSARNA skrev 2009-08-22 21:54:52 följande:

hejsan tjejer, jag behöver "akut" hjälp. Min mamma håller på att sy om en vagn som hon köpte när hon väntade min lillasyster på åttitalet. Vagnen är en emmaljunga prinsses (från tidigt åttiotal)... Hon har klätt om den i denimtyg nu och den har blivit riktigt läcker, men nu till problemet, trådbacken som ska sitta under vagnen har försvunnit någon gång under åren som gått och vi vet inte vad vi ska hitta på eller ens vart man ska leta efter en sån, eller har ni möjligtvis något tips på nån annan alternativ istället för en trådkorg?? p.s problemet är akut pga av att min lille kusin fötts för tidigt och hon kommer snart att vilja använda vagnen och då vill man ju gärna presentera en hel vagn hoppas ni kan hjälpa oss!!
    Jag skulle frågat på skroten om dom skulle kunna lägga undan en om dom skulle se en. Inte så ovanligt att folk slänger vagnar och korgarna brukar inte skila så mycket åt. På vissa återvinningsstationer gör dom det gärna och på andra gör dom det inte men fråga kan man ju alltid.
  • Lallan
    MaryMalou skrev 2009-08-23 10:36:43 följande:
    Är det någon som provat Brios ståbräda på retrovagn? Ser den ofta på tradera och blocket och tycker den är mer stilren än de flesta andra. Men vet ju inte alls vilka vagnar den kan tänkas passa till. Har en 80-talsbrio som det får bli om vi inte får tag på dröm-emmaljungan. Är det någon som har koll på vilka ståbrädor som kan passa?Brio:www.babyland.se/stabrada-brio-classic_x_36055...En liknande men inte lika stilren:www.babyland.se/stabrada-easyrider-stor-krok_...
    Har haft båda och dom passar på de flesta retrovagnarna. Min vinröda Emmaljunga sittvagn kan strula lite med bromsen men med briovagnarna har det aldrig varit några problem.
  • Lallan
    EowynAurora skrev 2009-08-23 17:12:26 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Sot_och_praktisk_bab...en sån här babykorg hade jag o mina syskon när vi var små   jag minns att orginaltyget var nåt skrynkligt tyg med små söta gula blommor men våran hade även en suflett.
    Har en sån babykorg med tyget som du beskriver och med sufflett men hade ingen aning om att det var orginaltyget.
  • Lallan
    EowynAurora skrev 2009-08-23 18:16:28 följande:
    har du?! d va som tusan jag skulle gärna vilja se bild om du har nån?
    Kan nog gå att fixa men just nu ligger den på vinden
  • Lallan
    EowynAurora skrev 2009-08-23 18:21:59 följande:
    ah,oki. d e lugnt. men hojta till när du har en bild hur fick du tag i den förresten? är d nåt som du själv haft som liten? eller har du köpt den begagnad?
    Köpte den på en loppis för några år sedan
  • Lallan
    EowynAurora skrev 2009-08-23 18:29:53 följande:
    gaaah! där ser man vilken tur vissa har
    Vi kan väl säga som så att det finns planer på att den ska få flytta så småningom
  • Lallan
    EowynAurora skrev 2009-08-24 19:50:56 följande:
    eftersom ni sagt att ingenting är OT här så måste jag visa den här bilden (klickbar bild)min sambo fyller år på fredag men han fick det här paketet redan idag eftersom jag inte kunde vänta
    Grattis!
  • Lallan
    EowynAurora skrev 2009-08-24 20:46:53 följande:
    tack så hemskt mkt alla som kan o vill får gärna hålla både tummar o tår för oss
    Självklart
  • Lallan
    spuff skrev 2009-08-25 19:52:39 följande:
    Har någon erfarenhet av den här modellen? Är den liten eller bred? Jag avskyr när vagnar är stora och klumpiga, men ska åka och titta på den imorgon tror jag.Fick såld en vagn nyss, så en in, en ut
    Jag tycker att den är ganska liten och nätt. Garageänkan (eller vad hon heter just nu?) har en med likadant chassi, dock med en annan sittdel men ungefär i samma storlek i alla fall.
  • Lallan
    Cecci78 skrev 2009-08-26 21:14:26 följande:
    men tror ni det är orginalklädseln (förutom nyckelpigorna då ? jag tycker den ser omklädd ut
    Har sett en likadan i samma färg så orginal tror jag att det är bortsett från nyckelpigorna och kanten på sufletten.
  • Lallan
    Smultronbullen skrev 2009-08-27 14:24:21 följande:
    Hej igen!Nu har jag letat i en massa gmal trådar efter tvillingvagnar men blir helt snurrig :) Någon som äger en vagn att visa? Både liggvagnar och sulkys... Jag är lite nyfiken.Kikade in hos Boothwalker och såg en jättefin sulky i alla fall! Vi har tittat på moderna vagnar men jag vill gärna ha barnen mot mig och en stor liggdel de kan dela på.
    Jag har bild på två sittvagnar i mitt galleri.
  • Lallan

Glöm det förresten, mitt plus har gått ut men jag ska fixa det så att man kan se bilderna igen.

• Lallan
    Smultronbullen skrev 2009-08-27 17:59:24 följande:
    Jo, en liggvagn, helt vanlig med bäbisen emot mig. På moderna vagnar, ex babytraveller eller UJ så är det så att när de växt ur liggdelen, eller insatsen på en ny vagm måste de sitta framåtvända. I min kronan ex går det att vända på hela delen så man kan vända åt önskat håll. Den finns dock inte som tvillingvagn. Men eftersom en äldre liggvagn är större än en insats och ofta har höjbar botten så de kan sitta, tänkte jag att en sådan räcker tills det är dags för en smidigare sulky. Typ :)
    Låter smart. Jag använde liggvagn till min minsting upp till ca 1,5år dock så åkte han sittvagn då och då också. Nattning i liggvagn skedde så sent som vid nästan två års ålder.
  • Lallan

Jag har en brun med gul galonsits från när jag var liten. Man kan skymta den på en av bilderna i mitt galleri (den med pojkarna och hunden på rad vid fönstret).

• Lallan

http://www.familjeliv.se/Hem/lallan/galleri.php# Testar och ser om det går att länka till bilden trots att jag är utan plus.

• Lallan
    MaryMalou skrev 2009-08-29 10:03:49 följande:
    Den här barnsängen tyckte jag var lite söt. Fast av någon anledning får den mig att tänka på sjukhussängar. Känns ju mindre bra...lokus.gd.se/exp_searchstart.asp...
    Har en sån fast blå till minstingen, jättemysig med spjälsängsskydd på insidan.
  • Lallan

Lallan: Precis så såg den stolen ut som jag hade... tror jag. Får leta i mitt babyalbum. (Född 1977.)
    [/citat]

Då är det nog stor sannolikhet att dom är likadana, född -78.

Svar på tråden Retrovagnstråden 16